Rynek Infrastruktury
W minionym tygodniu wykonawca prowadził prace polegające m.in. na układaniu podbudowy pomocniczej, regulacji studzienek i wpustów (MOP Otłoczyn), układaniu drugiej warstwy zasadniczej, naprawie warstw pomocniczych (okolice Nowej Wsi), budowie kanalizacji (okolice Odolionu i Turzna).
Ponadto, zajmował się układaniem obrzeży betonowych do wykonania krawężników, przygotowaniu podbudowy pomocniczej pod miejsca postojowe dla samochodów (MOP Otłoczyn-strona zachodnia), likwidacją rozmyć powstałych po opadach deszczu na skarpach i przy obiektach inżynierskich (cały odcinek) oraz układaniem warstwy bitumicznej (SPO Czerniewice).
Wykonawca jeszcze nie rozpoczął wykonywania nasypów i wykopów, podobnie z warstwą wiążącą i ścieralną. Na odcinku z Czerniewic do Brzezia wykonano 2 procent podbudowy pomocniczej z kruszywa, z kolei na odcinku z Brzezia do Kowala zaawansowanie w tych pracach wynosi 0.
Jeżeli chodzi o procentowe wykonanie podbudowy zasadniczej BA, na odcinku Czerniewice – Brzezie wykonano 6 procent prac, a na drugim Brzezie – Kowal 20 procent.
26 kwietnia 2013 roku wykonawca wszedł na teren budowy (polsko-włoskie konsorcjum firm Salini Polska - lider; Impregilo – partner; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia – partner). Wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po ośmiu i dziewięciu miesiącach od podpisania umowy (grudzień 2012 /styczeń 2013).