Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kwidzyn: Wysoki stan Wisły przeszkadza w pracach na moście

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
19-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Dziennik Bałtycki

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kwidzyn: Wysoki stan Wisły przeszkadza w pracach na moście
fot. ZBM Inwestor Zastępczy
Zbyt duży poziom wody w Wiśle uniemożliwia wyburzenie podpór tymczasowych w korycie rzeki na budowie mostu w Kwidzyniu. Do tej pory udało się wyburzyć 28 podpór pod estakadami dojazdowymi do mostu – podaje „Dziennik Bałtycki”.

Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu, który wykonuje most, potwierdza, że przy obecnym poziomie wody nie jest możliwe wykorzystanie sprzętu pływającego, co jest niezbędne do realizacji prac. w maju zostaną wyburzone wszystkie podpory znajdujące się na lądzie, jednak nie wiadomo, kiedy uda się zlikwidować te ustawione w korycie rzeki.

Każda z podpór jest wyburzana etapowo od góry do dołu poprzez rozkuwanie młotem wyburzeniowym. Jeszcze niedawno GDDKiA zapowiadała, że wszystkie prace zostaną wykonane do końca maja, a most będzie oddany do użytku z końcem czerwca. Terminy mogą ulec zmianie.

Mimo dużego zaangażowania wykonawcy w budowę, przeszkodą w dotrzymaniu terminów może być wysoki stan wody w rzece. Rzecznik wykonawcy mówi, że czerwcowy termin jest orientacyjny, a do wykonania pozostaje próbne obciążenie mostu oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń, co również zabierze czas.

 


Większy widok mapy

Krzysztof Kozioł zapewnia, że ze strony wykonawcy zostanie wykonane wszystko, by z mostu można było korzystać jak najszybciej. Ostatni harmonogram zakładał, że próby obciążeniowe odbędą się w maju, lecz termin okazuje się niepewny.

Pierwotnie prace miały się zakończyć do 19 grudnia 2012 roku, jednak okazało się, że niekorzystne warunki pogodowe, jakie wystąpiły niedługo po rozpoczęciu prac wpłynęły na pojawienie się opóźnień.

Poza zakończeniem wyburzania podpór, wykonawca musi zrealizować prace wykończeniowe. Wkrótce zostaną naciągnięte wanty, które będą podtrzymywać przęsła mostu. Niedawno zakończono ich montaż na ostatnim pylonie.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5