Zakończyła się budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80, jednej z kluczowych inwestycji drogowych w południowo-zachodniej części Lublina. Nową drogą kierowcy pojadą najpóźniej 7 lipca.
– Ten strategiczny dla miasta projekt drogowy i ważny z punktu widzenia dzielnicy Za Cukrownią usprawni system transportowy, w tym komunikację publiczną, skróci czas podróży i upłynni ruch. Wybudowany ponad kilometrowy odcinek drogi będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i Dworcem Lublin oraz ułatwi dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak Arena Lublin czy Park Ludowy. Cieszę się, że już za kilka dni umożliwimy mieszkankom i mieszkańcom korzystanie z nowej infrastruktury – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
W ramach rozbudowy ul. Lubelskiego Lipca '80 powstał nowy, około 1100-metrowy odcinek tej ulicy – od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Ulica została zaprojektowana jako dwujezdniowa, trzypasowa, z wydzielonymi pasami dla komunikacji publicznej – buspasami.
W ramach inwestycji wykonano również kanalizację deszczową orz oświetlenie. Powstała tam infrastruktura sanitarna i wodociągowa umożliwi mieszkankom i mieszkańcom podłączenie się do sieci miejskiej. W granicach pasa drogowego, zostało wykonanych 40 nowych przyłączy kanalizacji sanitarnej i 20 sieci wodociągowej.
Zakres prac objął ponadto budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych oraz przebudowę sąsiednich ulic: Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Bezpieczeństwo i płynność ruchu zwiększą dwie sygnalizacje świetlne zainstalowane na skrzyżowaniach z ul. Włościańską oraz ul. Cukrowniczą.
– Zakończenie tej inwestycji to ważny moment dla usprawnienia systemu komunikacyjnego Lublina. Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca '80 znacząco poprawia połączenia w południowo-zachodniej części miasta, zwiększa dostępność transportu publicznego i podnosi komfort wszystkich użytkowników drogi. Droga znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Lublin, co dodatkowo dodaje jej znaczenia w integracji różnych środków transportu– mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.
Duży nacisk położono na dostępność nowej infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami. Zastosowano odpowiednie szerokości chodników, obniżone krawężniki, płytki prowadzące przy skrzyżowaniach i zatokach autobusowych, a także sygnalizację świetlną z przyciskami sensorowymi wyposażonymi w funkcję dźwiękową i wibracyjną.
Inwestycję za 96 mln złotych zrealizowała firma Strabag.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.