Rynek Infrastruktury
Cała ponad 16-kilometrowa trasa z 38 mostami będzie kosztować ponad 3,6 mld zł. najdroższy okaże się tunel pod masywem Małego Lubonia, który będzie powstawał częściowo metodą górniczą, a częściowo w wykopie otwartym.
W połowie tunelu znajdą się zatoki postojowe, przejazd dla służb ratowniczych oraz przejścia ewakuacyjne łączące obie komory tunelu. Świeże powietrze ma być doprowadzane do tunelu kanałem wentylacyjnym i kanałami dolotowymi.
Na trasie zaplanowano powstanie dwóch węzłów drogowych w Skomielnej białej i Zaborni oraz trzy Miejsca Obsługi Podróżnych, dwa drugiej kategorii i jeden trzeciej kategorii. Ponadto, inwestycja zakłada powstanie 255 km bocznych dróg dojazdowych.
Już przygotowywany jest wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jeżeli zostanie wydane pozwolenie z rygorem natychmiastowej wykonalności, już w przyszłym roku wyłoniony wykonawca przystąpi do realizacji inwestycji.