Ruszył przetarg na przebudowę drogi łączącej Piaseczno z Konstancinem-Jeziorną. Wzmocniona zostanie nawierzchnia drogi wojewódzkiej nr 721, uporządkowana szerokość traktu oraz skrzyżowania z innymi drogami.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozpisał przetarg na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 721 na odcinku od ul. Julianowskiej w Piasecznie do ul. Skolimowskiej w Konstancinie-Jeziornej. Celem inwestycji jest poprawa stanu nawierzchni drogowej i poprawa płynności ruchu. Jak podkreśla zamawiający, stan obecnej nawierzchni jest zły oraz występują liczne spękania, koleiny, ubytki oraz łaty. Inwestycja ma objąć prawie 5-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej.
W ramach inwestycji wykonawca wybuduje nową nawierzchnię przystosowaną do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Przebudowane zostaną skrzyżowania, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace obejmą także zatoki autobusowe wraz z peronami, zjazdy, przejścia dla pieszych i sygnalizację świetlną. Wykonane zostanie oświetlenie drogowe, a także powstanie nowa kanalizacja deszczowa, zbiorniki wsiąkowo-odparowujące czy kanalizacja sanitarna.
Obecnie droga posiada jezdnię o szerokości od 5,9 metra do 7,1 metra – dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Po przebudowie zasadnicza szerokość jezdni wyniesie 7 metrów. Wzdłuż prawej strony drogi zaprojektowano chodnik o szerokości 2 metrów oraz ścieżkę rowerową również o szerokości 2 metrów. Wraz z rozbudową skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy ruchu dla prawo lub lewoskrętów oraz wyspy azylu pieszych i rowerzystów.
Na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 721 z drogą powiatową nr 2866W (z ulicą Przesmyckiego) zaprojektowano jako rondo turbinowe. Prace obejmą także skrzyżowania z ulicami Moniuszki, Dworską, Śniadeckich, Kołobrzeską (gdzie powstanie pięciowlotowe rondo) oraz ulicą Chylicką. Przebudowa droga zyska klasę GP na odcinku od 15,382 km do 15,897 km, zaś na odcinku od 15,897 km do 20,302 km klasę G. Dla klasy wyższej zaprojektowano prędkość projektową 60 km/h, zaś w klasie niższej 50 km/h.
Wykonawca w trakcie inwestycji wybuduje także zatoki autobusowe z peronami i miejscami na wiaty przystankowe. Obiekty powstaną w rejonie skrzyżowania z ul. Przesmyckiego, z ul. Truskawkową, ul. Krótkiej, ul. Śniadeckich, ul. Kościuszki, ul. Sowińskiego, ul. Kołobrzeskiej, ul. Chylickiej oraz w czterech lokalizacjach wzdłuż drogi DW 721. Przyjęto, że długość krawędzi zatrzymania musi wynosić 20 metrów.
Składanie ofert wyznaczono do 8 sierpnia 2023 roku. Wybór wykonawcy robót poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi (30 proc.) oraz doświadczenia kierownika budowy (10 proc.). Na realizację inwestycji przewidziano 36 miesięcy. Wartość robót oszacowano na 145,9 mln zł bez VAT.