Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mielec: Wiadukt już otwarty, problemy pozostały

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mielec: Wiadukt już otwarty, problemy pozostały
fot. Wojciech Wąs/PKP PLK
Nad linią kolejowa w Mielcu otwarto wiadukt obwodnicy drogowej. To kolejna w ostatnich latach inwestycja poprawiająca parametry infrastruktury na linii 25. Droga do zapewnienia mieszkańcom Mielca satysfakcjonującej oferty połączeń pasażerskich jest jednak wciąż daleka.

Jak podaje PKP PLK, długość nowego wiaduktu w Mielcu przekracza 120 m. Oprócz jezdni wyposażono go w ciąg pieszo-rowerowy. Obok wybudowano nowe rondo i drogi dojazdowe. Oddanie do użytku bezkolizyjnego skrzyżowania w miejscu, gdzie poprzednio działały dwa przejazdy w poziomie szyn, poprawiło bezpieczeństwo i usprawniło ruch wewnątrz miasta. Inwestycja kosztowała netto ponad 332 mln zł – część tej kwoty pochodzi z funduszy Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego).

Budowa wiaduktu zakończyła się z opóźnieniem (choć niezbyt dużym w porównaniu z wieloma innymi inwestycjami kolejowymi i drogowymi) – początkowo cały zakres miał być gotowy jeszcze w pierwszym kwartale. Na linii 25 w okolicy trwa jeszcze budowa przejścia pod torami na stacji Mielec, między ul. Skargi i Drzewieckiego.

Zarządca infrastruktury, parlamentarzyści PiS oraz lokalni samorządowcy chwalą się niedawnym przywróceniem ruchu pociągów pasażerskich. Niestety, oferta połączeń jest raczej skromna. Co prawda po dokonanym w marcu rozszerzeniu oferty liczba kursów w dni powszednie wzrosła (na odcinku Mielec – Dębica kursuje 9 par), jednak w soboty nadal pociągi nie jeżdżą w ogóle. W niedzielę można skorzystać tylko z kursu „studenckiego”, obsługiwanego przez dodatkowy skład przyjeżdżający do miasta w piątek.

Co gorsza, z powodu budowy przystanku Mielec Południe pociągi między Mielcem a Padwią (4-5 par) są zastępowane autobusami. Utrudnia to podróż i utrudnia wyrobienie w pasażerach przekonania o stabilności oferty kolei. Podróż na północ dalej niż do Padwi (np. do Tarnobrzega, Sandomierza lub Ostrowca Świętokrzyskiego) nie jest na razie możliwa, a modernizacja tego odcinka jest dopiero przygotowywana.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej

Intermodal i logistyka

Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej

Kasper Fiszer 24 kwietnia 2023

Linia 25: Tor wyremontowany, ale pociągi jadą... 50 km/h

Intermodal i logistyka

MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.

Intermodal i logistyka

Linia nr 25 do Sandomierza zamknięta na prawie cały 2023 r.

Intermodal i logistyka

Postępuje remont fragmentu linii 26 od Radomia w kierunku Dęblina

Intermodal i logistyka

W Mielcu mają powstać dwa nowe przystanki kolejowe. Dla dwóch pociągów?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej

Intermodal i logistyka

Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej

Kasper Fiszer 24 kwietnia 2023

Linia 25: Tor wyremontowany, ale pociągi jadą... 50 km/h

Intermodal i logistyka

MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.

Intermodal i logistyka

Linia nr 25 do Sandomierza zamknięta na prawie cały 2023 r.

Intermodal i logistyka

Postępuje remont fragmentu linii 26 od Radomia w kierunku Dęblina

Intermodal i logistyka

W Mielcu mają powstać dwa nowe przystanki kolejowe. Dla dwóch pociągów?

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5