Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Mieszkańcy niezadowoleni z przebiegu S17 Piaski-Hrebenne? Resort odpowiada

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
12-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mieszkańcy niezadowoleni z przebiegu S17 Piaski-Hrebenne? Resort odpowiada
fot. Google mapsDK-17 w Lubyczy Królewskiej
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne jest inwestycją długo wyczekiwaną przez lokalną społeczność, bardzo ważną w kontekście nawet międzynarodowym – w taki sposób Paweł Gancarz, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury odpowiada na zarzuty padające ze strony jednej z posłanek.


Obecnie droga krajowa nr 17 na tym szlaku jest drogą jednojezdniową z dwoma pasami ruchu po jednym dla każdego kierunku. Nowa droga S17 będzie miała parametry drogi klasy S, a więc o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W przypadku S17 Piaski-Hrebenne zakończony został etap prac przygotowawczych i w grudniu 2021 r. ogłoszone zostało postępowanie, którego wynikiem było zawarcie w dniu 28 listopada 2022 r. umowy z wykonawcą zadania w systemie projektuj i buduj.

Realizacja w tym systemie oznacza, że wykonawca opracowuje niezbędną dokumentację techniczną, w tym projekt budowlany, uzyskuje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a potem na jej podstawie i zgodnie z nią wykonuje roboty budowlane. W przypadku odcinka drogi S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne wykonawca opracował niezbędne rozwiązania projektowe i we wrześniu 2023 r. złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Posłanka Małgorzata Gromadzka zauważyła, że przeciwko budowie trasy protestuje część mieszkańców Lubyczy Królewskiej, miasteczka położonego w pow. tomaszowskim, niedaleko granicy z Ukrainą. – Droga ekspresowa S17 naraża mieszkańców oraz ich dzieci na uciążliwy wpływ intensywnego ruchu samochodowego, w tym transportu ciężkiego, który na co dzień będzie odbywał się w niewielkiej odległości od istniejących domów, co spowoduje zakłócenie mirów domowych oraz spokoju w istniejącym Ośrodku Rehabilitacji przy ul. Szkolnej – oceniła w interpelacji do ministra infrastruktury.

Dodała, że plan drogi był uzgadniany ok. 20 lat wcześniej, natomiast przez kolejne lata miasteczko rozbudowało się i w miejscu planowanego przebiegu drogi dopuszczono zabudowę rodzinną i usługową.

Zmian już jednak nie będzie

Paweł Gancarz, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury przypomniał, że kwestia określenia przebiegu drogi stanowiła przedmiot i zakres procesu przygotowawczego, który dla tego odcinka drogi S17 został już zrealizowany i zakończony.

– Przebieg drogi oraz sposób jej powiązania z terenami przyległymi został w sposób ostateczny określony w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie. Decyzja taka została wydana w 2016 r. i zyskała walor ostateczności. Rozwiązania określone w decyzji stanowiły podstawę prowadzenia dalszych prac projektowych, w postaci opracowania koncepcji programowej – zauważył Gancarz.

Dodał, że droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne, a de facto łącząca Lublin z granicą państwa jest „inwestycją długo wyczekiwaną przez lokalną społeczność, bardzo ważną zarówno w kontekście lokalnym, regionalnym jak też krajowym, a nawet międzynarodowym”.

– Na tym etapie zaawansowania inwestycji zmiana przebiegu S17 wiązałaby się z rozpoczęciem od nowa prac projektowych na dłuższym fragmencie i wydaniem nowej decyzji administracyjnej. Oznaczałoby to również rozwiązanie umowy na realizację odcinka S17. Trzeba też mieć na względzie, że wymagana byłaby ponowna analiza wielowariantowa przeprowadzana na podstawie jednolitych kryteriów i nie można priori określać, który przebieg byłby najbardziej optymalny – podkreślił urzędnik.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM

Intermodal i logistyka

Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM

Daniel Siwak 06 lipca 2024

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

S17 Piaski-Hrebenne. GDDKiA rozstrzygnęła jeden z przetargów

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Drogi i autostrady

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM

Intermodal i logistyka

Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM

Daniel Siwak 06 lipca 2024

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

S17 Piaski-Hrebenne. GDDKiA rozstrzygnęła jeden z przetargów

Drogi i autostrady

Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Drogi i autostrady

Jest wniosek o wydanie decyzji ZRID dla dwóch odcinków S17

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Drogi i autostrady

Jest wniosek o ZRID na odcinek S17 pod Zamościem

Mikołaj Kobryński 16 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5