Wśród krajów Unii Europejskiej negatywnie wyróżniamy się pod względem liczby zabitych na drogach. Ofiarami zdarzeń drogowych najczęściej, poza kierowcami, są niechronieni uczestnicy ruchu. Większa świadomość i wzajemne zrozumienie pieszych i kierowców może to zmienić – przekonuje zainaugurowana dziś kampania społeczna na rzecz poprawy brd.
18 września 2017 r. rusza kampania społeczna dotycząca działań edukacyjnych na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego. Organizatorami są Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem kampanii jest wzrost świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze, który przyczyni się do spadku liczby wypadków drogowych, a w konsekwencji – liczby ofiar śmiertelnych.
W ramach kampanii powstały dwa spoty, w których skonfrontowano ze sobą (za pomocą symulacji w wirtualnej rzeczywistości) pieszych i kierowców.
Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem liczby zabitych w wypadkach drogowych. W ubiegłym roku na naszych drogach zginęło 79 osób na milion mieszkańców. Najliczniejszą grupę ofiar, oprócz kierowców stanowią niechronieni uczestnicy ruchu drogowego.
– Bezpieczeństwo wszystkich użytkowników polskich dróg to nasz priorytet. Każde działanie, które może przyczynić się do poprawy jego stanu jest niezwykle cenne. Cieszę się, że rusza kampania, której przesłanie jest jednoznaczne i uniwersalne: bądźmy ostrożni zawsze, bo życie ludzkie jest najcenniejsze – powiedział przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
– Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego to nadal najbardziej narażona na utratę życia i zdrowia grupa użytkowników dróg. Zbliżający się okres jesienno - zimowy to dla niej szczególnie niebezpieczny czas. Nowa kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwraca uwagę na ten problem i, mam nadzieję, przekona kierowców i pieszych, że bezpieczeństwo na drodze zależy od nas wszystkich – powiedział sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrad Romik.
Kampania ma zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z niezachowania ostrożności zarówno przez niechronionych, jak i zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego. KRBRD i MIB chcą wpłynąć na zmianę postaw poprzez pokazanie jak należy zachować się w występujących na co dzień w ruchu drogowym sytuacjach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.