Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
31-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy
fot. GDDKiA, mat. pras.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację drogi ekspresowej S16 w województwie podlaskim na odcinku Knyszyn – Krynice. Jeżeli nie wpłyną odwołania, możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum Mirbudu i Kobylarni o wartości blisko 315 mln zł.

Droga ekspresowa S16 docelowo ma połączyć Olsztyn przez Ełk z węzłem drogowym wokół Białegostoku. Cała trasa ma mieć ok. 230 kilometrów. Jej realizacja jest stosunkowo najbardziej zaawansowana pomiędzy Olsztynem a Mrągowem – duża część tego odcinka istnieje bądź znajduje się na finalnym etapie realizacji prac budowlanych. Coraz bliższa jest również perspektywa rozpoczęcia realizacji odcinka w województwie podlaskim, nieopodal Białegostoku.

W odniesieniu do odcinka Knyszyn – Krynice, o którym mowa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na realizację inwestycji w systemie “projektuj i buduj”. Oferta złożona przez konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, wyceniona na niespełna 315 mln zł, została uznana za najbardziej korzystną przez zamawiającego. Jeżeli nie wpłyną odwołania, GDDKiA będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą w najbliższym czasie. Nowy odcinek zaplanowano pomiędzy węzłem w rejonie Knyszyna, w którym przewidziano połączenie z drogą ekspresową S8 w kierunku Augustowa, a węzłem Dobrzyniewo w rejonie Krynic, gdzie połączy się z drogą ekspresową S19, z którą będzie miał wspólny przebieg aż do węzła Białystok Zachód – z niego zaś będzie można kontynuować jazdę w kierunku Warszawy albo Lublina bądź zjechać do Białegostoku.


mat. pras. GDDKiA

Najdroższą ofertę w przetargu złożył Unibep, który oczekiwał za realizację kontraktu blisko 380 mln zł. O wyborze konsorcjum Mirbudu i Kobylarni przesądziła cena – choć w przetargu uwzględniono pozacenowe kryteria oceny ofert, w ich przypadku wszyscy potencjalni wykonawcy przedstawili w swoich ofertach identyczne parametry. Kryteria jakościowe dotyczyły przedłużenia okresu gwarancji jakości ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze oraz na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem. Co istotne, nawet najdroższa oferta została wyceniona na dużo niższą kwotę niż szacunkowa wartość inwestycji, którą GDDKiA określiła na 440 mln zł.

Wybrany wykonawca będzie miał 39 miesięcy na realizację inwestycji, począwszy od dnia podpisania umowy. W fazie robót budowlanych w rzeczonym okresie nie zostaną uwzględnione miesiące zimowe. Odcinek Knyszyn – Krynice zostanie zbudowany w układzie 2x2, a nośność nawierzchni umożliwi przenoszenie obciążeń na poziomie 11,5 ton na oś. Obydwie jezdnie zostaną oddzielone od siebie pasem o szerokości 5 metrów. Powstanie szereg obiektów inżynieryjnych – trzy wiadukty, cztery przejścia dla zwierząt oraz dwa przepusty. Co ciekawe, od wykonawcy będzie zależało, czy zastosowana zostanie nawierzchnia asfaltowa bądź betonowa.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Są oferty na S16 między Krynicami a Knyszynem

Drogi i autostrady

Są oferty na S16 między Krynicami a Knyszynem

Mikołaj Kobryński 24 listopada 2023

Są odwołania w przetargu na odcinek S16 na Warmii

Drogi i autostrady

Są odwołania w przetargu na odcinek S16 na Warmii

Mikołaj Kobryński 18 października 2023

GDDKiA wybrała wykonawców dwóch odcinków S16 na Warmii

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawców dwóch odcinków S16 na Warmii

Mikołaj Kobryński 06 października 2023

Pozostałe z wątku:

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Drogi i autostrady

Zakończono nabór wniosków na projekty transportowe w ramach CEF

Mikołaj Kobryński 01 lutego 2024

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Biznes i przemysł

Horała: Nie udało się uniknąć błędów

Mateusz Kieruzal 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Są oferty na S16 między Krynicami a Knyszynem

Drogi i autostrady

Są oferty na S16 między Krynicami a Knyszynem

Mikołaj Kobryński 24 listopada 2023

Są odwołania w przetargu na odcinek S16 na Warmii

Drogi i autostrady

Są odwołania w przetargu na odcinek S16 na Warmii

Mikołaj Kobryński 18 października 2023

GDDKiA wybrała wykonawców dwóch odcinków S16 na Warmii

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawców dwóch odcinków S16 na Warmii

Mikołaj Kobryński 06 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5