Partner serwisu
Drogi i autostrady

Morawiecki: Infrastruktura wesprze rozwój mniejszych miast

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
02-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Morawiecki: Infrastruktura wesprze rozwój mniejszych miast
fot. Kasper Fiszer.Zduńska Wola.
Centralny Port Komunikacyjny i przedłużenie kolejowego toru szerokiego w głąb kraju to jedne z elementów, które mają wspierać rozwój mniejszych miast Polski. Szereg takich ośrodków znajduje się na terenie regionu łódzkiego. Jedną z miejscowości objętych szczególnym wsparciem rządu ma zostać Zduńska Wola.

Dziś w Zduńskiej Woli wicepremier Mateusz Morawiecki prezentował główne założenia programu wsparcia miast średniej wielkości. Ma on być odpowiedzią na nierównomierny rozwój kraju, który w opinii przedstawiciela rządu miał miejsce przede wszystkim w dużych miastach – m.in. Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu. Pomijał jednak region łódzki, w tym jego stolicę.

Duże projekty priorytetowe: CPK i Jedwabny Szlak

– My w polityce rozwoju faktycznie przesuwamy akcenty – deklarował wiceprezes Rady Ministrów. – Mamy w Polsce 923 miasta, a jedna trzecia z nich traci swoje funkcje społeczno-gospodarcze. Wytypowaliśmy 122 ośrodki, które wymagają szczególnej pomocy. Wśród nich znajduje się Zduńska Wola – wskazywał. Rząd chciałby wspierać także inne mniejsze miejscowości Polski Centralnej, w tym Sieradz, Łask, Kutno, Ozorków, Rawę Mazowiecką czy Tomaszów Mazowiecki.

Dużo miejsca w swoim wystąpieniu Mateusz Morawiecki poświęcił sprawom infrastrukturalnym. Duże przedsięwzięcia mają pobudzić rozwój środkowej części kraju. – Gdziekolwiek ostatecznie powstanie Centralny Port Komunikacyjny, będzie on na pewno położony niedaleko stąd – mówił, nie wskazując jednak konkretnej daty wyboru lokalizacji. Intensywny rozwój regionu ma być możliwy także dzięki budowie tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku.

Plany poprzedników zdaniem rządu są nierealne

– Mówimy tu o przesunięciu kolejowej linii szerokotorowej czy nawet o wydłużeniu szerokiego toru, by móc wziąć udział w tym wielkim projekcie, w którym chcemy uczestniczyć – wskazywał. – Do 2020 r. mamy do wydania łącznie 67 mld zł na kolej – przypomniał. Równolegle toczyć się ma intensywna rozbudowa układu drogowego.

– Po naszych poprzednikach minister infrastruktury odziedziczył piękny plan infrastrukturalny, plan naszkicowany na mapie – stwierdził Mateusz Morawiecki. – Do jego realizacji potrzeba by ok. 200 mld zł. Tymczasem dysponujemy tylko ok. 109 mld zł – wskazywał na nierealność wcześniejszych zamierzeń. – Rząd dzieli więc środki tak, by zrealizować przedsięwzięcia strategiczne. Niebawem zaczniemy np. prace na autostradzie A1 od Piotrkowa Trybunalskiego do Tuszyna – wskazywał.

Wsparcie infrastrukturalne i prawne dla Karsznic

W opinii wicepremiera Zduńska Wola ma dobre położenie komunikacyjne, które powinno przełożyć się na sukces terenów inwestycyjnych w dzielnicy Karsznice. – W pobliżu przebiega nie tylko wspomniana autostrada, ale także drogi S11 i S14 – podkreślał. – W okresie międzywojennym to miasto stało się też ważnym węzłem kolejowym – przypomniał natomiast Grzegorz Schreiber, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Sąsiedztwo węzłów drogowego i kolejowego ma być uzupełnione o rozwiązania prawne, które ułatwią przyciągnięcie do Karsznic inwestorów. – W najbliższych tygodniach, może jeszcze w czerwcu, zamierzamy przyjąć na szczeblu rządowym radykalnie zmieniony program Specjalnych Stref Ekonomicznych. Chcemy, by tereny, które dziś nie należą do SSE, miały dużo większą łatwość sprowadzania inwestycji – zapowiedział. Argumentował bowiem, że dziś najbardziej rozwinięte strefy mieszczą się w okolicach miast, które i tak cechują się stosunkowo niskim bezrobociem. – Cieszymy się z ich sukcesów, ale to nie do końca o to chodzi – ocenił. Szczegóły mają zostać zaprezentowane jeszcze w tym miesiącu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pandemia jak ruch drogowy?

Drogi i autostrady

Pandemia jak ruch drogowy?

Simetra 13 października 2020

Szydło złożyła rezygnację, Morawiecki zostanie premierem

Drogi i autostrady

Rząd będzie debatował nad planem Morawieckiego

Drogi i autostrady

Rząd będzie debatował nad planem Morawieckiego

Rynek Infrastruktury 16 lutego 2016

Zobacz również:

Pandemia jak ruch drogowy?

Drogi i autostrady

Pandemia jak ruch drogowy?

Simetra 13 października 2020

Szydło złożyła rezygnację, Morawiecki zostanie premierem

Drogi i autostrady

Rząd będzie debatował nad planem Morawieckiego

Drogi i autostrady

Rząd będzie debatował nad planem Morawieckiego

Rynek Infrastruktury 16 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5