Partner serwisu
Drogi i autostrady

Na S7 Lubień – Naprawa trwają badania sejsmiczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
22-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Kraków

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Na S7 Lubień – Naprawa trwają badania sejsmiczne
fot. GDDKiA Kraków
Na osuwisku ze zbocza góry Zembalowej w Lubniu, prowadzone są badania sejsmiczne gruntu. Należy się spodziewać zakłóceń w ruchu na odcinku Lubień – Naprawa. Działania w obrębie osuwiska zaplanowano na 21-22 stycznia.

Jak informuje GDDKiA, w związku z badaniami na 5 minut zatrzymywany jest ruch pojazdów na lewej jezdni, około pół kilometra przed budowaną estakadą w ciągu jezdni prawej. Badania są konieczne, by przystąpić do budowy ostatniego filara estakady na prawej jezdni.

Na czym to polega

Badania sejsmiczne gruntu polegają na ustawieniu urządzenia wywołującego falę ultradźwiękową i sprawdzeniu rozchodzenie się fali w gruncie. By obserwacje były właściwe, w czasie generowania fali nie może być żadnych innych zakłóceń, dlatego też konieczne jest wstrzymywanie ruchu na sąsiedniej jezdni.

Celem badań, jak tłumaczy inwestor, jest sprawdzenie czy grunt jest skondensowany, czy nie. Obserwacje te pozwolą na zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń, by prace związane z budową fundamentów podpory estakady na prawej jezdni prowadzone były bezpieczne.

W sierpniu 2017 r. po wykonaniu pali pod podpory na prawej jezdni najdłuższej na tym odcinku estakady liczącej 573 m w Lubniu, osunęły się masy gruntu ze zbocza góry Zembalowej w kierunku prowadzonych prac. Ze względów bezpieczeństwa robotników ewakuowano, a prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych.

Po tym zdarzeniu inwestor dokonał zakupu działek, z których ziemia osuwała się na teren budowy. Ponownie wykonano odwierty kontrolne na głębokość ponad 30 m.

Grubość warstwy gruntu, która się zsunęła wynosi średnio 5 m.

Stabilizacja po dwóch latach

W miejscu zdarzenia zainstalowano inklinometry, które miały wskazać czy ruchy osuwiskowe nadal występują. Dopiero dwa lata później, czyli w sierpniu 2019 r. po raz pierwszy nie zaobserwowano na inklinometrach dalszego przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Prace na estakadzie zostały wznowione. Obecnie dziewięć z dziesięciu podpór jest już zrealizowanych. Wykonano dwa przęsła, trwają prace przy budowie trzeciego przęsła – w sumie będzie ich sześć.

Prace prowadzone są pomimo okresu zimowego, który w podpisanej umowie z wykonawcą określony jest w dniach od 15 grudnia do 15 marca jako czas, kiedy roboty mogą być wstrzymane. Warunki atmosferyczne pozwalają jednak na kontynuację prac i są one prowadzone przy budowie estakady, o dł. 573 m w Lubniu, w ciągu jezdni prawej i przy budowie muru oporowego przed wiaduktem w Lubniu, w miejscu, gdzie łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7.

Kierowcy jeżdżą od grudnia

Z lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień – Naprawa kierowcy korzystają od piątku 20 grudnia 2019 r. Ruch odbywa się w dwóch kierunkach.

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa o długości 7,6 km podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-Bud z Warszawy i Korporacją Altis-Holding z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA ma blisko 10 mld zł dofinansowania z FEnIKS

Drogi i autostrady

GDDKiA ma blisko 10 mld zł dofinansowania z FEnIKS

ep. 26 września 2025

Duża obwodnica Warszawy. Akcja informacyjna na półmetku

Drogi i autostrady

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Drogi i autostrady

Kto wyremontuje „ekspresówki” w warmińsko-mazurskim?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA ma blisko 10 mld zł dofinansowania z FEnIKS

Drogi i autostrady

GDDKiA ma blisko 10 mld zł dofinansowania z FEnIKS

ep. 26 września 2025

Duża obwodnica Warszawy. Akcja informacyjna na półmetku

Drogi i autostrady

S17 budzi niepokój wśród części mieszkańców terenów przygranicznych

Drogi i autostrady

Kto wyremontuje „ekspresówki” w warmińsko-mazurskim?

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij