Rynek Infrastruktury
W swoim liście Stankiewicz podkreśla, że budowa obwodnicy Niemodlin ma „ogromne znaczenie dla rozwoju ekonomicznego miasta oraz zwiększenia przejezdności na drodze prowadzącej do granic państwa”. Ponadto, trasa pozwoliłaby skrócić czas przejazdu oraz poprawić bezpieczeństwo mieszkańców Niemodlina i użytkowników dróg.
Budowa obwodnicy uzależniona jest od decyzji władz rządowych, które według burmistrza powinny uwzględniać dobro mieszkańców miasta oraz użytkowników drogi krajowej nr 46, która pozostaje trasą strategiczną dla województwa opolskiego.
„Należy mieć na uwadze, iż zostały wydane środki publiczne na dokumentację projektową obwodnicy Niemodlina i zgodnie z zasadą racjonalności wydatkowania środków publicznych kolejnym krokiem powinno być rozpoczęcie robót budowlanych” – przypomina burmistrz w swoim liście.
„Apelujemy do władz rządowych i parlamentarzystów o powtórne przeanalizowanie drogowych planów inwestycyjnych. W dotychczasowych zapisach obwodnica Niemodlina występowała wspólnie z obwodnicą Nysy. Realizacja tylko obwodnicy Nysy nie rozwiąże problemu komunikacyjnego na drodze krajowej nr 46” – ostrzega burmistrz Stankiewicz.
List otwarty został skierowany do premiera Donalda Tuska, ministra transportu Sławomira Nowaka, wojewody opolskiego Ryszarda Wilczyńskiego, marszałka województwa Józefa Sebesty oraz parlamentarzystów Ziemi Opolskiej.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Nysie z okazji umieszczenia obwodnicy miasta w załączniku nr 6 do programu budowy dróg, minister transportu powiedział, że Niemodlin będzie musiał zaczekać na uchwalenie nowego programu budowy dróg, w którym również pojawi się lista obwodnic na drogach krajowych.
Zebrani na konferencji zastanawiali się, dlaczego wybrano tę obwodnicę zamiast Niemodlina, czy Kędzierzyna-Koźla. Pojawiły się również pretensje, o to, że w przeszłości o obwodnicach Nysy i Niemodlina mówiło się jako o jednej inwestycji, a teraz Nowak zapowiada budowę jednej z nich samodzielnie.
Minister Nowak wyjaśniał, ze od zawsze obejścia Nysy i Niemodlina były traktowane rozłącznie w zakresie projektowania i przygotowywania. – Trudno, żeby traktować je łącznie, jeżeli jedno z tych miast jest w ciągu DK-46 (Niemodlin), a drugie – Nysa – na przecięciu dróg 41 i 46 – dodał Nowak.