GDDKiA chce nowym śladem poprowadzić drogę krajową nr 9 od okolic Tarnobrzegu do autostrady A4. Trzeba wyznaczyć optymalny przebieg trasy, która wraz z dwiema projektowanymi obwodnicami będzie miała ok. 60 km długości. Projektanci złożyli oferty w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
Przetarg dotyczy opracowania STEŚ dla trzech odcinków drogi: od obwodnicy Nowej Dęby do drogi ekspresowej S74 (ok. 19 km), połączenie obwodnicy Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej w ciągu DK-9 (odc. Komorów – Cmolas, dł. ok. 11 km), połączenie obwodnicy Kolbuszowej w ciągu DK-9 z autostradą A4 węzeł Rzeszów Zachód (odc. Widełka – A4 Rzeszów Zachód, dł. ok. 14 km).
W sumie wpłynęło 16 ofert, w każdym przypadku ceny przekraczają zaplanowany budżet.
Dla odcinka od obwodnicy Nowej Dęby do S74 są cztery propozycje. Przy budżecie inwestora wynoszącym 8,969 mln zł najtańszy jest Multiconsult Polska z ceną 15,569 mln zł. Najdroższa oferta kosztuje blisko 20,8 mln zł.
Drugi odcinek, między Nowa Dębą a Kolbuszową najtaniej wycenił także Multiconsult Polska – 9,799 mln zł przy budżecie inwestora wynoszącym 5,406 mln zł. Najdroższa spośród sześciu ofert ma wartość ponad 20,3 mln zł.
Opracowanie STEŚ dla odcinka od Kolbuszowej do autostrady A4 także najtaniej wycenił Multiconsult Polska – 10,783 podczas gdy inwestor przygotował 6,804 mln zł. W tym przypadku najdroższa spośród sześciu złożonych propozycji kosztuje ponad 24 mln zł.
W ramach planowanej inwestycji planowana jest budowa nowej drogi klasy GP o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach przetargu, w którym otwarto oferty, projektanci wskażą po kilka możliwych warrantów przebiegu nowej drogi. Dla wybranego ma zostać pozyskana decyzja środowiskowa. Termin realizacji zamówienia dla pierwszego z odcinków to 46 miesięcy, natomiast dla dwóch pozostałych wynosi on 41 miesięcy.
Trasa, która ma być zaprojektowana połączy się z obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, które zostaną zrealizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic (60 km to długość nowej trasy już z uwzględnieniem obwodnic). Obie te inwestycje są jeszcze na etapie prac przygotowawczych, przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Nowy przebieg DK-9 ma odsunąć od terenów zabudowanych ruch tranzytowy – DK-9 prowadzi transport w kierunku Rzeszowa i granicy ze Słowacją w Barwinku, przejmując część ruchu z drogi S7. Obecny ślad dziewiątki krzyżuje się z drogami niższych klas, występują na nim liczne zjazdy, a zabudowa w bliskim sąsiedztwie drogi nie pozwala na jej rozbudowę w istniejącym śladzie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.