Rynek Infrastruktury
Obwodnica Chorzowa to jedna z najdłużej obiecywanych dróg w regionie. Ponad dekadę temu przewidywano, że droga będzie prowadziła przez tereny dawnej kopalni Prezydent aż do granicy z Bytomiem. Planów nie udało się zrealizować.
Pomysł budowy obwodnicy powrócił przy okazji Euro 2012, jednak nie udało się zrealizować inwestycji. Trzy lata temu krótko przed wyborami parlamentarnymi czołowi politycy PO w województwie śląskim po raz kolejny zapowiedzieli budowę. Na zlecenie władz miasta firma Mosty Katowice przygotował projekt drogi.
Obejście Chorzowa ma zaczynać się w rejonie ulicy Parkowej przy Stadionie Śląskim. Następnie trasa minęłaby wieżę wyciągową szybu kopalni i następnie biegłaby między innymi przez tereny przemysłowe dawnej Huty Kościuszko w stronę Bytomia. Ponad 8-kilometrowa trasa zakończyłaby się na węźle z ulicą Jana Pawła II.
Koszt realizacji obwodnicy szacuje się obecnie na 1,418 mld zł. Urząd marszałkowski wpisał trasę do kontraktu terytorialnego. W sumie w dokumencie znalazło się niemal sto inwestycji o łącznej wartości około 19,5 mld zł.
Ostateczna decyzja w sprawie drogi zapadnie w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Z deklaracji samorządu województwa wynika, że jeżeli zapadnie pozytywna zgoda na wsparcie chorzowskiej inwestycji, to obwodnica powstanie do 2018 roku.