Rynek Infrastruktury
Kierowcy mogą już korzystać z blisko 18 km trasy oraz najdłuższej w Polsce 2,8-kilometrowej estakady i mostu typu extradosed. Podmokłe tereny oraz skomplikowane warunki geologiczne w rejonie Żuław Wiślanych sprawiły, że firma Bilfinger Berger wykorzystała niestosowaną dotychczas w Polsce technologię osuszania i utwardzania terenu.
– Innym, równie spektakularnym elementem konstrukcji nowej trasy jest największy w Polsce most wykonany w technologii extradosed, szeroko rozpowszechnionej w Azji i Europie Zachodniej. W szczytowym okresie na budowie południowej obwodnicy Gdańska pracowało ponad 800 pracowników, na kilka zmian, siedem dni w tygodniu – oświadcza Bilfinger Berger.
Zalety południowej obwodnicy Gdańska dostrzega Paweł Adamowicz, prezydent miasta. – Obwodnica południowa skieruje cały ruch tranzytowy na obwodnicę trójmiejską. A to de facto spowoduje odkorkowanie centrum miasta – oznajmia Adamowicz.
– Obwodnica ułatwi dojazd do autostrady A1, czyli lepiej skomunikuje miasto i cały nasz region z resztą kraju – mówi prezydent Gdańska.