Rynek Infrastruktury
Podjęta na wtorkowym posiedzeniu rządu uchwała zmieniająca program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015 stanowi potwierdzenie słów, które od wiceministra Zbigniew Rynasiewicza usłyszał Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk, podczas spotkania w Warszawie, które odbyło się 11 lutego bieżącego roku.
Prezydent Renkiewicz dowiedział się wówczas, że Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zamierza zaktualizować załącznik nr 5 i umieścić w nim kolejne inwestycje, w tym obwodnicę Suwałk. – Uzupełniony o obejście suwał załącznik nr 5 jest zwieńczeniem ciężkiej i długiej walki o tę inwestycję – mówi Czesław Renkiewicz.
– Cieszę się, że starania o tę ważną dla naszego miasta drogę powoli dobiegają końca – dodaje prezydent Suwałk. Drogę S61 w załączniku ujęto jako odcinek od obwodnicy Augustowa do granicy państwa, co oznacza, że powstanie nie tylko obwodnica Suwałk, ale cała trasa ekspresowa do granicy z Litwą. Realizacja inwestycji może nastąpić w latach 2015-2020.
Dodanie kolejnych inwestycji drogowych do załącznika nr 5 pozwoli uzupełnić brakujące fragmenty dróg ekspresowych i autostrad, dzięki czemu powstaną połączenia między największymi ośrodkami gospodarczymi w kraju.
W najnowszym projekcie załącznika nr 5 udało się uratować fragment trasy S3 z Legnicy do Lubawki – powstać ma odcinek do Bolkowa. Do załącznika wprowadzono też odcinek drogi S5 Wronczyn – Radomicko, Białe Błota – Mielno, Nowe Marzy – Bydgoszcz oraz obwodnicę Suwałk w ciągu drogi S61. Kolejne inwestycje to odcinki S7 Napierki – Płońsk i Południowa Obwodnica Gdańska – początek obwodnicy Elbląga, S8 od końca obwodnicy Wyszkowa do granicy województwa Mazowieckiego, S19 Lublin – Sokołów Małopolski Północ.