Partner serwisu
Drogi i autostrady

Obwodnica Zamościa. Mieszkańcy złożyli 200 wniosków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

GR

Data publikacji:
20-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Obwodnica Zamościa. Mieszkańcy złożyli 200 wniosków
fot. GDDKiA Lublin
Około 200 wniosków oraz propozycji zmian złożyli mieszkańcy i samorządowcy w nawiązaniu do planowanej budowy obwodnicy Zamościa w ciągu drogi krajowej numer 74.

Inwestycja zakłada budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 74 o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Obwodnica będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu, powstaną też skrzyżowania. Wykonane zostaną również wiadukty nad lub pod obwodnicą, a także mosty nad rzekami Wieprz i Łabuńka oraz wiadukty kolejowe nad istniejącą linią kolejową nr 69. Powstaną też dodatkowe jezdnie, obsługujące przyległe tereny.

Obwodnica Zamościa zaczynać będzie się w Michalowie, gdzie połączy się z planowaną obwodnicą Szczebrzeszyna. Prace projektowe nadal trwają. GDDKiA analizuje trzy warianty przebiegu drogi o długościach od 18,8 km do 19,4 km. W każdym wariancie droga omija zabudowania Michalowa oraz poligon wojskowy w okolicach Sitańca. Ze względu na zwartą zabudowę w tych okolicach, poszczególne warianty zbliżają się do domów m.in. w Białobrzegach, Bortatyczach lub Wysokim.

GDDKiA zorganizowała trzy spotkania z mieszkańcami, w trakcie których przedstawione zostały możliwe warianty przebiegu drogi. Urzędnicy otrzymali około 200 wniosków oraz propozycji zmian od mieszkańców oraz samorządów. – Uwagi przekazali nam także przedstawiciele wojska ze względu na poligon, zlokalizowany w pobliżu planowanej drogi. Zostały one szczegółowo przeanalizowane i jeśli były zasadne oraz możliwe do uwzględnienia, wprowadzono je do dokumentacji projektowej – tłumaczą przedstawiciele instytucji, którzy przedstawili 9 wariantów przebiegu.

Trwa pierwszy etap procesu inwestycyjnego – przygotowywanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Jego celem jest m.in. opracowanie wariantów przebiegu drogi oraz uzyskanie decyzji środowiskowej.

Po zakończeniu analiz, kolejnym etapem będzie wskazanie wariantu preferowanego wraz ze złożeniem wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej. Decyzja ta zatwierdzi przebieg obwodnicy.

Ostateczne i szczegółowe rozwiązania będą zawarte w projekcie budowlanym, którego wykonawca zostanie wybrany w odrębnym przetargu.

Obwodnica Zamościa realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5