Partner serwisu
Drogi i autostrady

Od października viaTOLL na autostradach A1 i A4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
23-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Od października viaTOLL na autostradach A1 i A4
fot. GDDKiA
Podczas gdy politycy i eksperci oceniają nowa koncepcję systemu poboru opłat, operator systemu viaTOLL przypomina o kolejnym rozszerzeniu, które nastąpi 1 października tego roku. Sieć płatnych dróg powiększy się z tym dniem o kolejne 58 km.

Coraz więcej dróg w systemie viaTOLL

W przyszłą środę opłaty zaczną obowiązywać na odcinku autostrady A1 Włocławek Zachód – Kowal oraz A4 Dębica Wschód – Rzeszów Północ. Daje to niemal 60 km nowych płatnych dróg. W sumie system viaTOLL wraz z nowymi odcinkami będzie obowiązywał na sieci tras o długości około 2917 km.

Poprzednie rozszerzenie miało miejsce 1 września bieżącego roku. Opłaty są pobierane na A1 Czerniewice – Włocławek Zachód, A1 Świerklany – Gorzyczki, A4 Jarosław Zachód – Korczowa, S8 Syców – Wschód – Wieluń i Łask – Rzgów, S14 na odcinku Pabianice Północ – Róża, S19 Rzeszów Zachód – Świlcza oraz DK-90 na odcinku Jeleń – Baldram.

 

ViaTOLL zastąpiony nowym systemem?

 

Umowa z firmą Kapsch na obsługę systemu viaTOLL wygasa w 2018 roku i dopiero po tym czasie infrastrukturą wybudowaną przez operatora może zarządzać inna firma. W międzyczasie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zamierza wdrożyć elektroniczny system poboru opłat na autostradach, który zastąpi pobór manualny, stwarzający dziś wiele uciążliwości kierowcom.

GDDKiA już kilka miesięcy temu zapowiadała ogłoszenie przetargu na operatora nowego systemy, co ma zapewnić uczciwą konkurencję i nie sprzyjać monopolowi obecnego operatora. W lipcu Kapsch deklarował gotowość do rozpoczęcia procedury wdrażania elektronicznego poboru opłat dla samochodów osobowych. Dorota Prochowicz, rzeczniczka systemu viaTOLL informowała wówczas portal „RynekInfrastruktury.pl”, że Kapsch może odpowiednio rozbudować istniejący system w ciągu 1,5 roku. Jaka będzie reakcja MIR, tego jeszcze nie wiadomo.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Drogi i autostrady

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Damian Kelman 26 grudnia 2024

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Drogi i autostrady

Zmiany w systemie e-TOLL. Co za nami, co przed nami?

Damian Kelman 26 grudnia 2024

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij