Minął termin na składanie ofert w przetargach na budowę dwóch odcinków zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu S6. Chodzi o fragmenty Kołbaskowo – Dołuje oraz Dołuje – Police. Oferty w przetargu na ostatni odcinek Police – Goleniów można składać do 23 maja.
Kolejny krok przybliżający do budowy zachodniej obwodnicy Szczecina to dobra informacja dla mieszkańców Szczecina, ale też całego regionu Pomorza Zachodniego i lokalnych firm. O znaczeniu inwestycji na łamach naszego portalu wypowiadali się już prezydent Szczecina (
TUTAJ), radni miasta (
TUTAJ), marszałek województwa zachodniopomorskiego (
TUTAJ), a także Grupa Azoty Police (
TUTAJ).
Tylko jedna oferta w budżecie
W postępowaniu przetargowym na pierwszy odcinek Kołbaskowo – Dołuje udział wzięło dziesięciu wykonawców. GDDKiA przewiduje przeznaczyć na realizację tego zadania 525 860 765,46 zł. Żadna ze złożonych ofert nie miesi się w tym budżecie.
Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor na kwotę 671 580 000 zł, a najdroższą Strabag na aż 1 029 805 569 zł.
Pozostałych osiem ofert to: konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones - 861 765 374,09 zł; Budimex - 856 394 237,94; China Harbour Engineering Company - 732 476 915,74 zł; Mirbud – 783 510 000 zł; Mostostal Warszawa - 882 890 518,80; NDI – 810 469 957,72 zł; Polaqua – 881 199 90,68 zł oraz Porr – 776 762 544,72 zł.
W przypadku drugiego odcinka Dołuje – Police do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zgłosiło się dziewięciu chętnych. Zamawiający zamierza przeznaczyć na ten fragment 541 887 092,98 zł i tylko jedna oferta mieści się w tym budżecie.
Jest to oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor na 528 900 000 zł, która tak jak w przypadku pierwszego odcinka znów jest najtańsza. Najdroższą ofertę przedłożył natomiast Mostostal Warszawa – 842 005 610,72 zł.
Pozostałe oferty brzmią następująco: konsorcjum Aldesa Construciones Polska i Aldesa Construcciones - 837 464 325,66; Budimex - 732 434 606,70; China Harbour Engineering Company - 764 760 156,92 zł; Mirbud - 793 987 062,57; NDI - 694 787 343,61; Polaqua - 735 027 909 zł oraz Porr - 716 405 823,57 zł.
Trzy odcinki zachodniej obwodnicy Szczecina i tunel pod Odrą
Inwestycja będzie realizowana w trybie tradycyjnym – trasa została zaprojektowana, a we wrześniu tego roku złożony został wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Na potrzeby budowy, cała ponad 51-kilometrowa trasa została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Kołbaskowo – Dołuje liczący 13,6 km, Dołuje – Police liczący 11,9 km oraz 23,4-kilometrowy fragment Police – Goleniów. O szczegółowym przebiegu zachodniej obwodnicy Szczecina pisaliśmy wcześniej (
TUTAJ).
Najbardziej znaczącym elementem trasy będzie 5-kilometrowy tunel pod Odrą. W ciągu trasy powstanie także kilkadziesiąt obiektów inżynierskich.
Tunel będzie miał 5 km długości. Został zaplanowany jako dwururowy, w każdej nawie tunelu znajdą się dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Ma być drążony maszyną TBM. Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła 14,85 m, a grubość obudowy 60 cm. Między nawami zaplanowano 19 przejść poprzecznych, które będą służyły do ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Najbliżej położona część tunelu będzie się znajdowała na głębokości maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, natomiast sama jezdnia ma się znajdować na głębokości 45m. Odcinki wjazdowe do tunelu mają mieć ok. 600 m.