Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
08-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo
fot. GDDKiA
Minął termin na składanie ofert w przetargach na budowę dwóch odcinków zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu S6. Chodzi o fragmenty Kołbaskowo – Dołuje oraz Dołuje – Police. Oferty w przetargu na ostatni odcinek Police – Goleniów można składać do 23 maja.

Kolejny krok przybliżający do budowy zachodniej obwodnicy Szczecina to dobra informacja dla mieszkańców Szczecina, ale też całego regionu Pomorza Zachodniego i lokalnych firm. O znaczeniu inwestycji na łamach naszego portalu wypowiadali się już prezydent Szczecina (TUTAJ), radni miasta (TUTAJ), marszałek województwa zachodniopomorskiego (TUTAJ), a także Grupa Azoty Police (TUTAJ).

Tylko jedna oferta w budżecie

W postępowaniu przetargowym na pierwszy odcinek Kołbaskowo – Dołuje udział wzięło dziesięciu wykonawców. GDDKiA przewiduje przeznaczyć na realizację tego zadania 525 860 765,46 zł. Żadna ze złożonych ofert nie miesi się w tym budżecie.

Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor na kwotę 671 580 000 zł, a najdroższą Strabag na aż 1 029 805 569 zł.

Pozostałych osiem ofert to: konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones - 861 765 374,09 zł; Budimex - 856 394 237,94; China Harbour Engineering Company - 732 476 915,74 zł; Mirbud – 783 510 000 zł; Mostostal Warszawa - 882 890 518,80; NDI – 810 469 957,72 zł; Polaqua – 881 199 90,68 zł oraz Porr – 776 762 544,72 zł.

W przypadku drugiego odcinka Dołuje – Police do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zgłosiło się dziewięciu chętnych. Zamawiający zamierza przeznaczyć na ten fragment 541 887 092,98 zł i tylko jedna oferta mieści się w tym budżecie.

Jest to oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor na 528 900 000 zł, która tak jak w przypadku pierwszego odcinka znów jest najtańsza. Najdroższą ofertę przedłożył natomiast Mostostal Warszawa – 842 005 610,72 zł.

Pozostałe oferty brzmią następująco: konsorcjum Aldesa Construciones Polska i Aldesa Construcciones - 837 464 325,66; Budimex - 732 434 606,70; China Harbour Engineering Company - 764 760 156,92 zł; Mirbud - 793 987 062,57; NDI - 694 787 343,61; Polaqua - 735 027 909 zł oraz Porr - 716 405 823,57 zł.

Trzy odcinki zachodniej obwodnicy Szczecina i tunel pod Odrą

Inwestycja będzie realizowana w trybie tradycyjnym – trasa została zaprojektowana, a we wrześniu tego roku złożony został wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Na potrzeby budowy, cała ponad 51-kilometrowa trasa została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Kołbaskowo – Dołuje liczący 13,6 km, Dołuje – Police liczący 11,9 km oraz 23,4-kilometrowy fragment Police – Goleniów. O szczegółowym przebiegu zachodniej obwodnicy Szczecina pisaliśmy wcześniej (TUTAJ).

Najbardziej znaczącym elementem trasy będzie 5-kilometrowy tunel pod Odrą. W ciągu trasy powstanie także kilkadziesiąt obiektów inżynierskich.

Tunel będzie miał 5 km długości. Został zaplanowany jako dwururowy, w każdej nawie tunelu znajdą się dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Ma być drążony maszyną TBM. Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła 14,85 m, a grubość obudowy 60 cm. Między nawami zaplanowano 19 przejść poprzecznych, które będą służyły do ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Najbliżej położona część tunelu będzie się znajdowała na głębokości maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, natomiast sama jezdnia ma się znajdować na głębokości 45m. Odcinki wjazdowe do tunelu mają mieć ok. 600 m.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modernizacja dojazdu do S8 w łódzkim

Drogi i autostrady

Modernizacja dojazdu do S8 w łódzkim

Damian Kelman 08 maja 2025

Jak idzie budowa Via Carpatia? [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Jak idzie budowa Via Carpatia? [zdjęcia]

Damian Kelman 07 maja 2025

Zobacz również:

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Damian Kelman 14 marca 2025

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina to strategiczna inwestycja dla miasta

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Modernizacja dojazdu do S8 w łódzkim

Drogi i autostrady

Modernizacja dojazdu do S8 w łódzkim

Damian Kelman 08 maja 2025

Jak idzie budowa Via Carpatia? [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Jak idzie budowa Via Carpatia? [zdjęcia]

Damian Kelman 07 maja 2025

Zobacz również:

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Damian Kelman 14 marca 2025

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina to strategiczna inwestycja dla miasta

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5