wlados wlados
Miejski Zarząd Dróg blisko dwa lata stara się o uzyskanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy. Już raz decyzja była uchylona, a w tym roku ekolodzy zaskarżyli ją po raz drugi. Kością niezgodny pozostaje przebieg drogi w śladzie ulicy Zbożowej, a także możliwa kolizja z cmentarzem na Półwsi. Drogowcy spodziewają się, że skarga ekologów zostanie niebawem oddalona, a budowa drogi będzie mogła ruszyć w 2015 roku.
Fundusze już są
Jeszcze niedawno wydawało się, że największą determinację władze miasta wykazują wobec budowy nowej przeprawy przez Odrę. W grę wchodzi trasa przez wyspę Bolko, trasa przez Pasiekę i fragment obwodnicy południowej, tzw. Piastowskiej, na odcinku od ulicy Strzeleckiej do Krapkowickiej. Problem w tym, że w każdy z proponowanych wariantów ma sporą grupę przeciwników, a wspominany projekt odcinka obwodnicy nie został nawet zlecony.
Dziś wygląda na to, że uzyskanie dla niego pozwolenia na budowę, zwłaszcza z powodu oporu mieszkańców i ekologów, będzie bardzo trudne. Obecnie najbliżej budowy jest odcinek obwodnicy południowej – pomiędzy obwodnicą północną a ulicą Wrocławską. Fundusze na tę inwestycję zapisano już w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014–2020, którym zarządza urząd marszałkowski.
Projekt kluczowy
Obwodnicę Piastowską uznano za projekt kluczowy, co oznacza, że fundusze są gwarantowane. Na razie zapisano wsparcie w wysokości 12,8 milionów euro, czyli ponad 53 mln zł. Nie wiadomo jeszcze, czy drogę zakończą klasyczne skrzyżowania, czy węzły drogowe. Wiele zależy od ostatecznego kosztorysu trasy, którego na razie nie ma.