Opole podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla Trasy Średnicowej, która biec będzie w pobliżu dworca i przetnie rzekę Odrę. Nowa przeprawa ma w przyszłości połączyć prawy z lewym brzegiem miasta.
Miejski Zarząd Dróg w Opolu prowadził przetarg na wykonanie koncepcji i kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy Trasy Średnicowej. Nowa droga miałaby w przyszłości połączyć prawobrzeżną i lewobrzeżną część Opola. W ramach inwestycji planowany jest także kolejny most na rzece Odrze. Do zadań projektanta będzie należało również uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
Umowę podpisano z firmą, która złożyła najtańszą ofertę – DMK Inżynieria z Rybnika na kwotę 2,58 mln zł. Miasto przygotowało budżet w wysokości 3 mln zł. Na realizację dokumentacji projektanci będą mieli 24 miesiące.
Zadanie planowane jest w obrębie ulic Prószkowskiej, Krapkowickiej, Powstańców Śląskich, Andrzeja Struga i Władysława Reymonta. Droga biec miałaby równolegle do linii kolejowej oraz w niewielkiej odległości od dworca kolejowego. Całkowita długo trasy ma wynieść ok. 1880 m. Początek projektowanej trasy przyjęto od południowej strony wiaduktu kolejowego nad ul. Prószkowską, która następnie ma przeciąć Pasiekę i park Nadodrzański. Końcowy odcinek projektowanej trasy przebiega w śladzie istniejącej ul. Andrzeja Strugi. Na początku stycznia miasto otrzymało decyzję środowiskową dla budowy Trasy Średnicowej.
Planowana droga byłaby jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3 metry szerokości każdy. Projektowa prędkość wyniesie 40 km/h. Zaplanowano także ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 metra. Poza budową nowej drogi konieczne będzie także wybudowanie skrzyżowania w formie ronda na ulicy Prószkowskiej, a także Reymonta. Powstać musiałby także zjazd z Trasy Średnicowej w ul. Powstańców Śląskich.
Planowana jest budowa kolejnej przeprawy przez Odrę. Zamawiający chce zaprojektować jednoprzęsłowy most drogowy o długości 240 metrów. Przyjęty parametr pozwoli także na poprowadzenie pod obiektem drogi i chodników wzdłuż prawostronnego wału Odry. Powstaną także mosty nad Młynówką i Kanałem Ulgi.
Jak przekonywała Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola, Trasa Średnicowa ma być drogą lokalną, zatem nie będzie to droga szybkiego ruchu i dla tranzytu. – Ona ma przede wszystkim służyć mieszkańcom Zaodrza i ogromnie rozbudowanych Wójtowej Wsi i Szczepanowic, ale też będzie służyła mieszkańcom aglomeracji opolskiej z tamtej części województwa. Generalnie ta przeprawa jest potrzebna wszystkim, którzy wjeżdżają do Opola od strony Zaodrza – podkreślała.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.