Od czwartku, 30 listopada, rondo w Pakosławicach (pow. nyski) na skrzyżowaniu DK46 z DW401 ma być udostępnione dla kierowców. Zmiana znacznie usprawni ruch na trasie Opole-Nysa.
Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
W ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę mostów nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku).
Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników czy budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Pojawi się nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizacja świetlna na trzech skrzyżowaniach.
Na rozbudowywanym odcinku obowiązuje kilka zmian organizacji ruchu. W okolicy górki Hanuszowskiej, w Hanuszowie oraz w Strobicach udostępniony został fragment nowej jezdni, podobnie jak w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach.
Od najbliższego czwartku, 30 listopada, wykonawca planuje udostępnienie kierowcom wybudowanego ronda w Pakosławicach na skrzyżowaniu DK-46 z DW-401 wraz z trzema wlotami. Wprowadzona zmiana znacznie usprawni ruch na trasie Opole – Nysa.
Wykonawca przygotowuje się do prowadzenia prac bitumicznych na kolejnych odcinkach. W ciągu trasy głównej kontynuowane są roboty związane z budową nasypów oraz przy wzmocnieniu podłoża. – Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. Wykonawca kontynuuje montaż ekranów akustycznych oraz słupów oświetleniowych. Trwa przebudowa skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakończyły się roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzeką Korzkiew i Cielnica w ramach jednej jezdni. Wykonawca po przełożeniu ruchu na wybudowane obiekty zakończył rozbiórkę istniejących obiektów. Kolejnym etapem będzie budowa nowych.
Wykonawcą jest Budimex, a kontrakt opiewa na ponad 147 milionów złotych. Prace mają się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.