Ryszard Wilczyński, wojewoda opolski organizuje kolegia doradcze po to, aby poprawić bezpieczeństwo podczas remontów na A4 oraz poprawy efektywności działań ratownictwa wodnego. Zebrane przez ostatni czas doświadczenia mają zostać omówione, a wnioski mają posłużyć na następne lata.
Szeroko omawiano organizację ruchu na remontowanych odcinkach autostrady. Szukano rozwiązań, które pozwolą na upłynnienie ruchu i uniknięcie korków. Ale także omawiano kwestię bezpieczeństwa. Dokument podsumowujący rekomendacje, który opracuje kolegium doradcze, zostanie przekazany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz odpowiednim ministrom.
– Wypadki działy się w miejscach, gdzie są remonty i gdzie przez to powstawały korki. Teraz kiedy zakończył się sezon remontów, kiedy zakończyliśmy konsultacje z odpowiednimi służbami, całość doświadczeń możemy zebrać i stworzyć rekomendacje – mówi Ryszard Wilczyński, wojewoda opolski. – Z naszych przypadków coś wynika. Podobnie z bezpieczeństwem nad wodą i funkcjonowaniem ratownictwa wodnego. Można zrobić coś, żeby ta działalność była bardziej efektywna – dodaje.
Podczas konsultacji powstały pomysły jak sprawić, aby remontowane drogi były bezpieczniejsze. Jedna z inicjatyw mówiła, aby podczas remontu nie eliminować pasa drogi, lecz zwęzić dwa pasy. Odcinek remontowany należałoby wyposażyć w pojazd z tablicą na dachu, który będzie przesuwał się wzdłuż końca korka i informował nadjeżdżające samochody o problemie. Stwierdzono też, że potrzebne będą kampanie informacyjne, jak postępować w sytuacji zagrożeń i remontów, szczególnie co robić gdy pojawia się na autostradzie wóz ratownictwa.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.