Partner serwisu
Drogi i autostrady

Otwarcie bramek na A1 świadczy o chaosie w działaniu rządu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Otwarcie bramek na A1 świadczy o chaosie w działaniu rządu
fot. Kapsch
Pojawiają się wątpliwości co do sposobu wprowadzenia decyzji o zwolnieniu z opłat w weekendy na autostradzie A1 w weekendy. Za decyzją o udzielaniu koncesji operatorom autostrad stało kilka przesłanek.

Po pierwsze, operator ma obowiązek zarządzać autostradą tak, by była przejezdna i dostęp do niej nie był w jakikolwiek sposób ograniczony. Po drugie, operator ma osiągać zyski i dbać o zobowiązania i utrzymanie autostrady, a po wygaśnięciu koncesji ma ją oddać państwu.

Decyzja o otwarciu bramek na A1 świadczy o tym, że decyzje polityczne podejmowane są chaotycznie – o zwolnieniu z opłat zadecydowano w nocy i nikt się jej nie spodziewał. Przez jedną noc wydano 50 mln zł w geście przedwyborczym.

To źle świadczy o odpowiedzialnych za decyzję politykach, a nie koncesjonariuszach – którzy i tak pobierają od państwa zryczałtowaną opłatę za obsługę drogi. Właśnie na tym przykładzie najlepiej widać, że rządzącym brakuje strategii.

Urzędnicy mówią, że podjęli decyzję w trosce o bezpieczeństwo kierowców. Ale tu naprawdę chodzi o bezpieczeństwo polityczne koalicji. Wiadomo, że to rozwiązanie będzie wygodne dla kierowców i tyle dobrze. Jednak rząd miał rok na pochylenie się nad sprawą korków na autostradach, a w końcu zrobił coś skrajnie nieodpowiedzialnego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5