Partner serwisu
Drogi i autostrady

Parlament Europejski zatwierdził budżetu UE 2014-2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Parlament Europejski zatwierdził budżetu UE 2014-2020
fot. Jorikjet, sxc.hu
Po miesiącach negocjacji, we wtorek 19 listopada, parlament Europejski zaakceptował długoterminowy budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Całkowity budżet na następne siedem lat wynosi 960 mld euro na pokrycie zobowiązań oraz 908 mld euro na płatności.

Z powyższego budżetu do Polski w przyszłej perspektywie trafi 105,8 mld euro, z czego 72,8 mld euro będzie przeznaczone na politykę spójności. Polska będzie jednym z nielicznych krajów, które z przyszłego kryzysowego budżetu otrzyma więcej środków niż w kończącej się perspektywie. Na lata 2007-2013 naszemu państwu przypadło około 102 mld euro.

Przede wszystkim Parlament chciał rozwiązać problem powracających corocznie niedoborów w płatnościach, które powodowały, że, w latach ubiegłych, Komisja nie mogła wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych, aby nie zaczynać nowej perspektywy finansowej z niezapłaconymi rachunkami. Państwa członkowskie zgodziły się dodać 3,9 mld euro do budżetu na rok 2013.

PE nalegał, aby wszystkie podstawy prawne dla licznych programów UE, zostały ustalone na bazie współdecyzji, pomiędzy Parlamentem a Radą. Tak się stało, dzięki czemu programy te będą przedmiotem głosowań podczas obecnej sesji plenarnej.

 

W porozumieniu z lipca 2013 roku, Parlament zabezpieczył niektóre z priorytetów przedstawionych w mandacie negocjacyjnym. Między innymi, prawie całkowitą elastyczność budżetu, pozwalającą na "przesuwanie" niewykorzystanych środków pomiędzy okresami oraz kategoriami wydatków. Elastyczność ta jest potrzebna, aby każde euro z budżetu UE, zostało użyte tam, gdzie jest najbardziej potrzebne, zwłaszcza w obecnej sytuacji zmniejszających się budżetów rocznych.

Kolejnym osiągnięciem Parlamentu było włączenie do porozumienia klauzuli o przeglądzie w połowie okresu, która nakłada na Komisję Europejską obowiązek przeglądu funkcjonowania wieloletnich ram finansowych UE (MFF), w 2016, z uwzględnieniem sytuacji gospodarczej w tym okresie. Istotnym elementem przeglądu będzie próba połączenia okresu trwania MFF, wynoszącego obecnie 7 lat, z kadencją instytucji UE, wynoszącą 5 lat. Przeglądowi towarzyszyć będzie wniosek legislacyjny o rewizję budżetu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

PE: Od 2025 koniec bezpłatnych emisji dwutlenku węgla w lotnictwie

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Drogi i autostrady

Komisja budżetowa PE: „Polska pokazuje, jak dobrze wydawać pieniądze”

Michał Szymajda 21 kwietnia 2017

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Drogi i autostrady

Paweł Szaciłło przestał być dyrektorem CUPT

Michał Szymajda 26 lutego 2016

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Drogi i autostrady

Pomorskie: 87 mln zł z UE na projekty drogowe

Edyta Wsół 22 października 2015

Zobacz również:

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Drogi i autostrady

Rzeszów. „Wisłokostrada” ma rządową dotację

Redakcja 24 kwietnia 2023

PE: Od 2025 koniec bezpłatnych emisji dwutlenku węgla w lotnictwie

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5