PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy robót budowlanych w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego w km 61,696 linii kolejowej nr 71. Wykonawca wykona rozbudowę dróg i infrastruktury kolejowej. Szacunkowa wartość zadania to 2,28 mln zł.
Linia nr 71 – prace trwają od latLinia kolejowa nr 71 Ocice - Rzeszów Główny o długości niespełna 67 km to jedna z młodszych „dróg żelaznych” w kraju - jej budowa zakończyła się w 1971 r. Realizowana od końca okresu międzywojennego trasa łączy obecną stolicę województwa podkarpackiego z północną częścią regionu, łącząc ją m.in. z Kolbuszową i Głogowem Małopolskim, jest najkrótszą drogą żelazną do Tarnobrzegu i Sandomierza i dalej do Warszawy. Po upadku jej znaczenia w końcówce XX w. i na początku obecnego stulecia, PKP PLK rozpoczęły prace modernizacyjne. Poprawa stanu technicznego doprowadziła do powrotu ruchu osobowego (regionalnego i dalekobieżnego). Prace infrastrukturalne są kontynuowane, w najbliższych latach planowana jest elektryfikacja trasy, o czym informowaliśmy
tutaj.
Kolejny przetargNastępnym zadaniem inwestycyjnym na linii nr 71 jest przedsięwzięcie „Budowa dwóch dodatkowych pasów ruchu na drodze publicznej w rejonie przejazdu kolejowego w km 61,696 linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej kolejowej i drogowej, budowli i urządzeń budowlanych" w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów”. W ramach inwestycji zakłada się m.in. rozbudowę i zjazdu publicznego w km. 61,696 linii kolejowej z drogi stanowiącej przedłużenie ul. Warszawskiej w Rzeszowie w kierunku autostrady A4 (węzeł Rzeszów Północ). Ponadto dobudowane zostanie niespełna 300 m dwóch pasów ruchu. Wykonawca przełoży także zatokę autobusową (budowa nowego przystanka wyposażonego w chodnik i wiatę, rozbiórka istniejącego).
W przypadku linii kolejowej roboty będą wykonane na przejeździe kolejowo-drogowym – wykonana zostanie przebudowa nawierzchni, monitoringu, rogatek i oświetlenia. Obiekt wyposażony będzie w odwodnienie liniowe, przebudowany zostanie istniejący drenażu. Pracami budowlanymi objęte będą rowy otwarte i kryte, przepusty oraz kolidujące odcinki infrastruktury technicznej. W ramach zadania zakłada się również rozbiórkę istniejącej strażnicy przejazdowej w km 62.109 opisywane linii. Do obowiązków wykonawcy należy również przekazanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej.
Realizacja prac w ciągu linii kolejowej będzie wymagała całodobowego zamknięcia torowego na szlaku Głogów Małopolski – Rzeszów Zachodni. Planowany termin wstrzymania ruchu pociągów określono na 6–11 sierpnia 2018 r.
Warunki postępowania przetargowegoPostępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy w Krakowie. Wykonawca zostanie wyłoniony w ramach procedury otwartej. Oferty należy składać do 12 marca 2018 r. do godziny 12:00 w wymienionej jednostce organizacyjnej narodowego zarządcy linii kolejowych. Nie jest dopuszczalne składanie ofert częściowej. Przystępujący do postępowania powinien zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 20 tys. zł, spełnić wiele warunków określonych w dokumentacji postępowania przetargowego, w tym posiadać odpowiednie zasoby kadrowe. Zamawiający wyłoni wykonawcę zadania na podstawie dwóch kryteriów – całkowita cena brutto (waga - 80%) i doświadczenie personelu (waga - 20%).