Rynek Infrastruktury
Kolejny krok ku budowie
Decyzja określa planowaną inwestycję w taki sposób, by w możliwie najmniejszym stopniu wpływała negatywnie na środowisko. Wydana decyzja określiła między innymi rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia, wymagania dotyczące ochrony środowiska oraz warunku wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji.
Decyzja precyzuje również ilość i lokalizację węzłów drogowych, Miejsc Obsługi Podróżnych, Obwodu Utrzymania Drogi i ekranów akustycznych. Na trasie powstaną następujące węzły: węzeł Ździary na skrzyżowaniu z DP 1042R, węzeł Zapacz na przecięciu z planowaną drogą S74, węzeł Rudnik nad Sanem na przecięciu z DK-77, węzeł Nisko Południe na przecięciu z DK-19, węzeł Podgórze na przecięciu z DW-861, węzeł Kamień na przecięciu z DK-19, węzeł Sokołów Małopolski Północ na przecięciu z DK-19 na włączeniu do planowanej obwodnicy.
Zgodnie z zapisami decyzji, droga ekspresowa S19 będzie miała 52 km długości i przebiegnie przez powiat niżański, rzeszowski, leżajski, a na terenie województwa lubelskiego przez gminę Janów Lubelski.
Obowiązki GDDKiA
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nałożyła na GDDKiA obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Natomiast po upływie roku od dnia oddania S19 do użytkowania, GDDKiA musi przeprowadzić analizę porealizacyjną, w szczególności w zakresie ochrony akustycznej, stężeń zanieczyszczeń powietrza oraz określenia skuteczności zainstalowanych urządzeń oczyszczających wody opadowe i roztopowe.
Decyzji środowiskowej nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Następnym etapem będzie wykonanie koncepcji programowej. Koncepcja w sposób uproszczony przedstawi możliwości rozwiązań projektowych. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.
UZP skontroluje dokumentację
We wtorek 6 maja do Urzędu Zamówień Publicznych trafiły dokumenty z postępowania przetargowego na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku z Sokołowa do Stobiernej. Prezes UZP dokona kontroli uprzedniej. Jej pozytywny wynik umożliwi podpisanie umowy z wykonawcą, co może nastąpić na przełomie maja i czerwca tego roku.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Aldesa, które zobowiązało się do wykonania inwestycji w ciągu 30 miesięcy za kwotę prawie 290 mln zł. Okres gwarancji zaoferowany przez konsorcjum to dziesięć lat.