fot. Google Street ViewWiadukt nad linią kolejową nr 91 w Ropczycach
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich poszukuje wykonawcy rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 986 na odcinku Ostrów – Ropczyce. Prace obejmą 1,24 km traktu. Ze względu na zły stan techniczny istniejącego wiaduktu kolejowego w Ropczycach zaprojektowano budowę nowego. Prace wyceniono na ponad 48 mln zł.
Trwają poszukiwania wykonawcy rozbudowy DW 986 wraz z budową wiaduktu w Ropczycach nad linią kolejową 91. Łączna długość odcinka drogi wojewódzkiej objętej pracami wyniesie 1,24 km. Rozbudowa i przebudowa drogi będzie polegała na dostosowaniu parametrów użytkowych do parametrów technicznych drogi klasy G. Inwestycja zlokalizowana jest w województwie podkarpackim na terenie gminy Ostrów oraz gminy Ropczyce.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich właśnie otworzył oferty w przetargu. Zgłosiło się 12 zainteresowanych firm. Przewidziany na inwestycję budżet wyniósł 48,1 mln zł. Aż dziewięć firm zmieściło się w kosztorysie. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy w konsorcjum z Himmel i Papesch Opole na kwotę 42,2 mln zł. Kolejno swoje oferty złożyli: Remost (42,8 mln zł), konsorcjum firm ZRK DOM w Poznaniu z Przedsiębiorstwem Budownictwa Komunikacyjnego Mostkol (44,6 mln zł), Strabag (44,7 mln zł), Nowak-Mosty (45,5 mln zł), Budimex (46,9 mln zł), Swietelsky Rail Polska (47,8 mln zł), Intop Tarnobrzeg (47,8 mln zł), konsorcjum Wolmost i Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów (48 mln zł). Pozostali wykroczyli poza budżet zamawiającego: Intop Warszawa (48,9 mln zł), Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie (51,7 mln zł), Primost Południe (52 mln zł).
Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji i rękojmi (40 proc.). Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na wykonanie zadania.
W ramach rozbudowy drogi zaprojektowano rozbudowę drogi wraz z wykonaniem nowej konstrukcji nawierzchni, budowę nowego wiaduktu wraz z przebudową infrastruktury technicznej. Wycięta zostanie kolidująca z inwestycją zieleń. Nowa droga została zaprojektowana do prędkości 50 km/h oraz nośności 115 kN/oś. Szerokość wyniesie po dwa pasy po 3,5 metra każdy. Zaprojektowano także ścieżki pieszo-rowerowe o szerokości 3 lub 3,5 metra.
Ze względu na zły stan techniczny istniejącego wiaduktu kolejowego zaprojektowano budowę nowego wiaduktu po wschodniej stronie istniejącego. Całkowita szerokość pomostu wyniesie 17,2 metra, zaś jego długość 116,8 m. Na wiadukcie powstanie dwupasmowa jezdnia z pasami 3,5 metra każdy. Znajdą się także dwie ścieżki pieszo-rowerowe po 3,5 metra. Obiekt będzie pięcioprzęsłowy. Konstrukcją pomostu będzie płyta monolityczna z betonu zbrojonego. Zamawiający zaznacza, że podczas budowy wiaduktu należy utrzymać ciągłość ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 91. Rozbiórkę istniejącego obiektu zaplanowano po wykonaniu nowego wiaduktu i po przełożeniu ruchu pojazdów i pieszych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.