Rynek Infrastruktury
Najdroższą ofertę, na kwotę 646,9 mln zł złożyło konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner. Zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert: cenę (90 procent), termin zakończenia zadania (5 procent) oraz okres gwarancji (5 procent). Wszystkie oferty zawierały najkrótszy możliwy czas realizacji (22 miesiące) i najdłuższą gwarancję (10 lat).
Odcinek Mężenin – Jeżewo zaprojektowano jako dwujezdniową drogę ekspresową z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu (od środka drogi). Obiekty inżynierskie (m.in. : 1 most, 9 wiaduktów) mają być wykonane od razu dla przekroju trzypasmowego. Przyjęty wariant w większości przebiega po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8, z obejściem miejscowości Krzewo. Przewiduje się budowę 2 węzłów Sikory i Kobylin.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, podpisanie umowy z wykonawcą na realizację odcinka od Mężenina do Jeżewa planowane jest na styczeń przyszłego roku.