Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Podlaskie. Tak idą prace na dużej wojewódzkiej inwestycji drogowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
15-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Od lipca trwa modernizacja dróg wojewódzkich na trasie Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie w woj. podlaskim. W sumie przebudowanych zostanie 25 km. Mieszkańcy zyskają lepszy dojazd do stolicy województwa.

Mowa o rozbudowie ciągu dróg dróg wojewódzkich nr 681, 682 oraz 678. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych woj. podlaskiego, obejmuje ponad 25 km, z tego ok. 12 km powstanie w nowym śladzie, natomiast ok. 13 km zostanie zmodernizowanych. Umowa na realizację tego zadania została podpisana w maju ub. roku i miała wartość ok. 460 mln zł. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich zlecił prace firmie Strabag.

W ramach rozbudowy trasy Łapy – Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie powstaną cztery obwodnice – zyskają je miejscowości Łapy, Roszki-Wodźki, Mazury i Brok. Wybudowane zostaną m.in. 3 estakady.

– Dla mieszkańców i osób podróżujących pomiędzy tymi miejscowościami to bardzo potrzebna i wyczekiwana inwestycja, dlatego dokładamy wszelkich starań, by prace realizowane były sprawnie i zgodnie z harmonogramem.

Niewątpliwie wyzwaniem dla nas, jako wykonawcy są tu liczne obiekty inżynierskie – łączna długość 3 estakad to ponad 1,6 km oraz fakt, że część prac prowadzimy w otulinie Narwiańskiego Parku Narodowego. Wymaga to od Strabag nadzwyczajnej dbałości o środowisko, a roboty są prowadzone przy stałym nadzorze przyrodniczym – mówi Szymon Rutkowski, kierownik budowy ze Strabag.

Obecnie – jak przekazał wykonawca - prowadzone są prace na ciągach rowerowych oraz drogach serwisowych, które będą wykorzystywane do objazdów podczas wykonywania trasy głównej w ruchu wahadłowym. Zaawansowanie wynosi tu ok. 60%. Trwa również zabezpieczanie rozpoczętych już prac i przygotowanie budowy na okres zimowy. Zakończyły się już prace związane z wykonywaniem podbudowy bitumicznej AC22P przewidzianych do wykonania w roku 2024.

Na estakadzie E6 wykonywane są podpory skrajne i pośrednie, przygotowywane są także stanowiska nasuwcze – tu prace są już bliskie finału, nasuwanie ustroju nośnego planowane jest na luty. „Estakada E6 biegnie bezpośrednio w strefie terenów zalewowych Narwi i została zaprojektowana częściowo w łuku poziomym o promieniu 1 300 m (6 przęseł), oraz na odcinku prostym. Sam proces nasuwania musi być realizowany w tym przypadku w łuku, natomiast odcinek prosty będzie realizowany klasycznie” – tłumaczy wykonawca.

Na estakadzie E5 wykonano już palowanie podpór, a w miejscu budowanej estakady E4 przygotowana jest już droga technologiczna oraz szykowane są platformy pod podpory obiektu. Te obiekty powstają na terenie Narwiańskiego Parku Narodowego, czyli obszarze o specjalnych obostrzeniach wynikających z decyzji środowiskowych.

Inwestycja wpisze się w rozbudowę układu komunikacyjnego realizowanego wcześniej, tj. budowie drugiej jezdni dróg nr 678 i 682 od Białegostoku do Łap oraz budowy obwodnic Księżyna, Zalesian, Markowszczyzny, Turośni Dolnej i Uhowa. Pozwoli na lepsze skomunikowanie miejscowości na trasie ze stolicą województwa. Lepsze skomunikowanie z Białymstokiem, a tym samym siecią dróg szybkiego ruchu zyska także Wysokie Mazowieckie.

Prace przy tej inwestycji powinny się zakończyć w lipcu 2026 r.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza remont mostu zwodzonego niedaleko Stegny

Drogi i autostrady

Rusza remont mostu zwodzonego niedaleko Stegny

ep. 16 stycznia 2025

Mława lepiej połączy się z S7. Wybrano wykonawcę

Drogi i autostrady

Unibep ma szansę na zlecenia za 300 mln zł

Drogi i autostrady

Unibep ma szansę na zlecenia za 300 mln zł

Elżbieta Pałys 08 stycznia 2025

Świebodzin będzie lepiej połączony z S3

Drogi i autostrady

Świebodzin będzie lepiej połączony z S3

Elżbieta Pałys 07 stycznia 2025

Ze Stegny do Krynicy już nową drogą

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rusza remont mostu zwodzonego niedaleko Stegny

Drogi i autostrady

Rusza remont mostu zwodzonego niedaleko Stegny

ep. 16 stycznia 2025

Mława lepiej połączy się z S7. Wybrano wykonawcę

Drogi i autostrady

Unibep ma szansę na zlecenia za 300 mln zł

Drogi i autostrady

Unibep ma szansę na zlecenia za 300 mln zł

Elżbieta Pałys 08 stycznia 2025

Świebodzin będzie lepiej połączony z S3

Drogi i autostrady

Świebodzin będzie lepiej połączony z S3

Elżbieta Pałys 07 stycznia 2025

Ze Stegny do Krynicy już nową drogą

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5