Partner serwisu
Drogi i autostrady

Polski Fundusz Rozwoju sfinansuje Trasę Łagiewnicką

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Polski Fundusz Rozwoju sfinansuje Trasę Łagiewnicką
fot. Leonard Dolecki
Wartość inwestycji to prawie 1 mld zł. Zostanie ona sfinansowana z pieniędzy Polskiego Funduszu Rozwoju. – Jest to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych Krakowa i regionu. Ważne tu jest nie tylko to, że ten projekt zostanie zrealizowany, ale także to, że środki na niego będą pochodzić z PFR – mówił podczas uroczystości podpisania umów na finansowanie wicepremier Mateusz Morawiecki.

Trasa Łagiewnicka to część wewnętrznej obwodnicy miasta, której budowa przyczyni się do odciążenia ruchu drogowego w ścisłym centrum i połączy ze sobą południowe dzielnice Krakowa. W ramach inwestycji powstanie droga o długości 4 km. Połączy ona ulicę Grota-Roweckiego z węzłem ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

Trasa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu oraz torami tramwajowymi do ul. Zakopiańskiej. Wzdłuż niej zostanie wybudowany ciąg rowerowy. Warunki terenowe będą wymagały wydrążenia na tym odcinku trzech tunelu, których łączna długość będzie wynosiła 1,5 km.


Wyświetl większą mapę

– Trasa Łagiewnicka jest przykładem nowoczesnej sieci transportowej pomyślanej tak, aby jak najlepiej służyć potrzebom gospodarczym Krakowa i całej Małopolski oraz podnieść jakość życia mieszkańców – mówił Mateusz Morawiecki. – Rozbudowując i modernizując i modernizując sieci transportowe i techniczne wzmacniamy pozycję konkurencyjną poszczególnych regionów Polski i zarazem całego kraju – dodawał.W ciągu trasy powstaną także dwa mosty.

Rozpoczęcie prac ma nastąpić w 2017 roku, a ich zakończenie, w 2020 roku.

Wicepremier zaznaczył również, jak ważna jest ta inwestycja pod względem modelu finansowania. Budowa Trasy Łagiewnickiej będzie finansowana z różnych źródeł, 300 mln zł kredytu ma zapewnić działający w ramach Grupy PFR Bank Gospodarstwa Krajowego. W grudniu 2016 roku zgody kredytowe uzyskał także Europejski Bank Inwestycyjny. Szacowana wysokość finansowania z EBI w ramach planu Junckera to niemal 400 mln zł. Miasto wystąpiło również o blisko 100 mln zł dotacji unijnej z Programu Infrastruktura i Środowisko na tramwajową cześć projektu. Całkowity koszt realizacji inwestycji jest szacowany na 1 mld zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

Intermodal i logistyka

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

inf. pra 21 kwietnia 2022

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Intermodal i logistyka

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Redakcja/inf. pras. 25 czerwca 2021

Infrastruktura uratuje Polskę Wschodnią?

Biznes i przemysł

Infrastruktura uratuje Polskę Wschodnią?

Leonard Dolecki 01 września 2016

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

Intermodal i logistyka

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

inf. pra 21 kwietnia 2022

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Intermodal i logistyka

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Redakcja/inf. pras. 25 czerwca 2021

Infrastruktura uratuje Polskę Wschodnią?

Biznes i przemysł

Infrastruktura uratuje Polskę Wschodnią?

Leonard Dolecki 01 września 2016

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5