wlados wlados
Jak dotąd rząd obiecywał, że droga S6 znajdzie się w programie budowy dróg krajowych na lata 2014–2020. Jednak gdy ogłoszono w ubiegłym roku jego pierwszą odsłonę, okazało się, że pomorskiej drogi w nim nie ma. Minister Stanisław Gawłowski uspokajał wówczas, że S6 będzie, ale w drugiej odsłonie programu, która miała pojawić się jesienią ub.r. Druga odsłona programu drogowego nie pojawiła się jednak do dzisiaj, a w trakcie zmieniony został minister odpowiedzialny za sprawy transportu.
Zamieszanie przez mapkę
Emocje tonuje Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego. – Premier zapewnił mnie, że droga S6 w nowej odsłonie projektu zostanie uwzględniona. Premier Tusk poinformował mnie też, że w kwietniu lub w maju będzie nowelizacja programu, a w nim szczególnie zostanie uwzględnione zachodniopomorskie – powiedział marszałek.
Niepokoje wywołała mapka ze strony internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zatytułowana „Nowy plan budowy dróg na lata 2014–2020”, na której próżno doszukiwać się drogi S6.
– To nieporozumienie. Na mapie pokazano program w pierwszej odsłonie, który był poświęcony uzupełnieniu realizacji inwestycji z lat 2011–2015. Znowelizowany program dopiero zostanie pokazany. Jest już dokument, który poszedł do Unii Europejskiej. Jest to lista rankingowa kilkudziesięciu inwestycji. Te zachodniopomorskie, w tym S6, mają w nim czołową pozycję – uspokaja poseł Zbigniew Konwiński z PO.
GDDKiA czeka na decyzję i pieniądze
O realizację projektu nie obawia się także szczecińska GDDKiA. – Jeśli przyjdą pieniądze i będzie już decyzja rządu, możemy od razu przystąpić do wszystkich inwestycji. Są przygotowane do realizacji. Jesteśmy gotowi zarówno do rozpoczęcia realizacji S6, jak i S3 od Szczecina do Parłówka i na obwodnicy Brzozowa, do budowy obwodnic Szczecinka i Wałcza oraz wielu innych. Oby tylko było na nie finansowanie – powiedział Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie.
Droga ekspresowa S6 ma połączyć Szczecin z Kołobrzegiem, Koszalinem, Słupskiem, Lęborkiem i Trójmiastem. Długość zachodniopomorskiego odcinka wynosi ok. 180 km, pomorskiego ok. 130. W planach jest wybudowanie drogi dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.