GDDKiA otworzyła urnę z ankietami w sprawie przebiegu obwodnicy Kalisza. Otrzymała ich blisko 350. Teraz projektanci przeanalizują opinie mieszkańców. Ankiety nie są wymagane przez przepisy prawa. To działanie, które inwestor podjął z własnej woli, by poznać opinie na temat przebiegu trasy.
Obwodnica Kalisza ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 25. To odcinek Kokanin – Biskupice Ołoboczne. Ankieta, którą wypełniali mieszkańcy gminy Nowe Skalmierzyce oraz w Sołectwa Dobrzec na terenie Kalisza ma pokazać czy wariant uwzględniony w decyzji środowiskowej wraz z dodatkowo wprowadzonymi rozwiązaniami technicznymi jest akceptowany przez lokalną społeczność. Ankiety wypełniali właściciele nieruchomości, na które oddziałuje inwestycja, tj. znajdujące się do 400 m od osi drogi.
W decyzji środowiskowej dla tego odcinka drogi jako preferowany wskazany został wariant nr 5. Po uwagach społeczności lokalnych został on uzupełniony o dodatkowe rozwiązania techniczne. Zaproponowano m.in. lepsze powiązanie otoczenia społeczno-gospodarczego na nowym węźle DK- 25 koło Ociąża oraz nowy węzeł na wysokości ulicy Skalmierzyckiej i Boczkowskiej na obwodnicy Nowych Skalmierzyc. W ramach nowych rozwiązań zapewniona ma być także ciągłość ul. Bielawskiej w Skalmierzycach poprzez uwzględnienie pod obiektem, wzdłuż rzeki Ciemnej, drogi dla pieszych i rowerów.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Kalisza jest częścią inwestycji polegającej na rozbudowie do dwóch jezdni drogi krajowej nr 25. Łącznie rozbudowa obejmuje 68 km w podziale na pięć odcinków. Są to: Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin, Kokanin – Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski.
Dla trzech odcinków Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin są już oferty od wykonawców. Dla odcinka Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski GDDKiA zawarła już umowę z wykonawcą w formule projektuj i buduj. Przetarg na co najmniej realizację co najmniej I etapu obwodnicy Kalisza między DK-25 i DK-12 o długości około 8 km ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.
Ankieta dotyczyła odcinka obwodnicy od granicy powiatu ostrowskiego do końca obwodnicy Kalisza. GDDKiA chcąc poznać jaka jest akceptowalność dla przebiegu drugiego etapu obwodnicy zaznacza, że realizacja inwestycji nie jest zagrożona. W przypadku braku poparcia lokalnej społeczności dla proponowanego wariantu możliwe jest ewentualnie przesunięcie realizacji części trasy (od miejscowości Kościelna Wieś do Biskupic Ołobocznych) w czasie.