Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Projektant nowego przebiegu DW nr 454 poszukiwany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
30-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2024
DROGI I AUTOSTRADY
Projektant nowego przebiegu DW nr 454 poszukiwany
fot. Google Street View
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla obwodnicy dzielnicy Borki w Opolu oraz miejscowości Dobrzeń Mały i Dobrzeń Wielki w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 454 wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Licząca 51 kilometrów długości droga wojewódzka nr 454 łączy Opole z Namysłowem, zapewniając także połączenie drogowe do Elektrowni Opole. Samorząd województwa opolskiego przymierza się do budowy nowego przebiegu trasy właśnie w rejonie Elektrowni Opole. Ma on omijać dzielnicę Borki w Opolu oraz miejscowości Dobrzeń Mały i Dobrzeń Wielki. W tym celu Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji.

Jak wskazuje zamawiający w opisie zamówienia, oprócz samej obwodnicy do zadań wykonawcy będzie należało również zaprojektowanie skrzyżowań z przecinającymi ją drogami, obiektów inżynieryjnych i odwodnienia pasa drogowego. Uzyskana dla zadania ma zostać ponadto decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Licząca blisko 12 kilometrów długości obwodnica ma stanowić kontynuację oddanej do użytku w 2017 roku obwodnicy Czarnowąsów. Będzie przebiegała na wschód od istniejącego fragmentu DW nr 454 i jednocześnie na wschód od Elektrowni Opole. Jej koniec przewidziano pomiędzy Dobrzeniem Wielkim a miejscowością Kup.

Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział ponadto dwa kryteria pozacenowe. Jedno z nich dotyczy doświadczenia projektanta drogowego i w tym przypadku możliwe będzie przyznanie do 20% punktów. Kolejnych maksymalnie 20% punktów będzie mogło zostać przyznanych z racji doświadczenia projektanta mostowego. Oferty będzie można składać do dnia 6 listopada bieżącego roku do godziny 10:00. Ich otwarcie powinno nastąpić dwa kwadranse później.

Obecny przebieg DW nr 454 w rejonie Dobrzenia Wielkiego jest w wielu miejscach dość kręty, a przede wszystkim pełen skrzyżowań z innymi drogami. Dodatkowo w jego korytarzu znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Dlatego realizacja inwestycji wpłynie nie tylko na bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego oraz poprawę standardu życia społeczności lokalnej, ale także skrócenie czasu podróży pomiędzy stolicą regionu a Namysłowem. Inwestycja jest oczekiwana przez mieszkańców od wielu lat, jednak dotychczas nie miała zbyt wiele szczęścia.

Choć budowę obwodnicy planowano już kilkanaście lat temu, sytuację skomplikowało przyłączenie szeregu miejscowości do Opola w 2017 roku. Była to największa zmiana granic administracyjnych w historii tego miasta. W efekcie Borki, wcześniej miejscowość w gminie Dobrzeń Wielki, stała się częścią stolicy regionu. Przedłużenie obwodnicy Czarnowąsów wymaga zatem porozumienia pomiędzy samorządem miejskim i wojewódzkim. W tym roku w marcu członek zarządu województwa Szymon Ogłaza poinformował, że udało się dojść do porozumienia z władzami Opola, w efekcie którego całość zadania powierzona zostanie wojewódzkiej administracji drogowej.

Szymon Ogłaza zapowiadał również, że w przypadku wydłużenia terminu realizacji inwestycji w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności samorząd województwa będzie zabiegać o uwzględnienie w nim tego zadania. – Jesteśmy gotowi i zdeterminowani, by zacząć inwestycję już w przyszłym roku – mówił wówczas członek zarządu województwa opolskiego. Mając na względzie termin realizacji dokumentacji projektowej dla zadania, można mieć wątpliwości, czy deklaracje złożone w marcu pozostają aktualne. Zgodnie z opisem zamówienia, dostępnym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, termin realizacji umowy, dotyczącej w końcu tylko wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania decyzji ZRID, to 3 grudnia 2029 roku…

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

inf. pras./red. 30 września 2024

Trzech zainteresowanych projektowaniem obwodnicy Dobczyc

Drogi i autostrady

100-proc. dotacja na odbudowę dróg po powodzi

Polityka i prawo

Zobacz również:

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Drogi i autostrady

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Mikołaj Kobryński 26 września 2024

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Jest przetarg na nową drogę do zakładu ORLEN Południe w Jedliczu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

Drogi i autostrady

Zachodnia obwodnica Szczecina z tunelem zaprojektowana

inf. pras./red. 30 września 2024

Trzech zainteresowanych projektowaniem obwodnicy Dobczyc

Drogi i autostrady

100-proc. dotacja na odbudowę dróg po powodzi

Polityka i prawo

Zobacz również:

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Drogi i autostrady

Jeden przetarg, trzy inwestycje. Będą zmiany w układzie drogowym wokół Szczecina

Mikołaj Kobryński 26 września 2024

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Jest przetarg na nową drogę do zakładu ORLEN Południe w Jedliczu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5