Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Przetarg na II etap obejścia centrum Barlinka unieważniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
16-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-04-2024
DROGI I AUTOSTRADY
Przetarg na II etap obejścia centrum Barlinka unieważniony
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Odsuwa się perspektywa dokończenia obwodnicy Barlinka. Samorząd województwa zachodniopomorskiego szukał wykonawcy, który miał zrealizować II etap obejścia miasta w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 151. Przetarg został jednak unieważniony z powodu problemów z finansowaniem inwestycji.

Barlinek to malowniczo położone miasto w województwie zachodniopomorskim, nieopodal granicy z województwem lubuskim, liczące obecnie ok. 13 tys. mieszkańców. Łączą się tu drogi wojewódzkie nr 151 i 156. W przebiegu pierwszej spośród wyżej wymienionych powstała już część obwodnicy centrum miasta w śladzie dawnej linii kolejowej, oddana do użytku w 2019 roku. Samorząd województwa zachodniopomorskiego od lat zamierza uzupełnić obejście centrum Barlinka o brakujący odcinek pomiędzy ulicami 31 Stycznia i Gorzowską. W tej sprawie został ogłoszony przetarg, dotyczący wyłącznie realizacji robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Został on jednak unieważniony.

Jak wskazywał zamawiający w opisie zamówienia, jego przedmiotem miało być wybudowanie 430-metrowego fragmentu, łączącego rondo na skrzyżowaniu istniejącej części obwodnicy z ulicą 31 Stycznia oraz ulicę Gorzowską w przebiegu DW nr 151. Nowy fragment miał zostać poprowadzony śladem istniejącej ulicy Długiej. Zakres zadania obejmował realizację prac rozbiórkowych i wycinki zadrzewień w zakresie kolizji z inwestycją, robót ziemnych (wykopy, nasypy, profilowanie i umocnienie skarp), budowę nowej drogi oraz przebudowę skrzyżowań z ulicami 31 Stycznia i Gorzowską.

Zamówienie uwzględniało również budowę i przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, dróg rowerowych, zjazdów, murów oporowych, ekranów akustycznych, sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i teletechnicznych, czy też zabudowę oświetlenia oraz oznakowania poziomego i pionowego. Szacunkowa wartość netto zamówienia została określona na kwotę ponad 22 mln zł. Na realizację zadania przewidziano 464 dni, począwszy od dnia podpisania umowy. Inwestycja miała być współfinansowana ze środków państwowych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Głównym kryterium oceny ofert w przetargu była oczywiście cena. Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, z tego tytułu potencjalni wykonawcy mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział także dwa kryteria pozacenowe. Maksymalnie 24% punktów mogło zostać przyznanych za dodatkowy okres gwarancji, natomiast do 16% punktów przewidziano z tytułu doświadczenia kierownika budowy.

Jak wskazuje zamawiający w informacji o decyzji o unieważnieniu przetargu, przyczyną jej podjęcia jest brak “jednoznacznej deklaracji podmiotów zewnętrznych, potwierdzającej dotychczasowe ustalenia dotyczące montażu finansowego w zakresie wniesienia części wkładu własnego”. Wobec niepewności w zakresie finansowania, która miała zaistnieć po ogłoszeniu przetargu, jego dalsze prowadzenie zostało uznane za niezasadne.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polaniecki: Bruksela zabija lotnictwo!

Biznes i przemysł

Polaniecki: Bruksela zabija lotnictwo!

Mateusz Kieruzal 28 czerwca 2024

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

Trwają przygotowania do obwodnicy Słubic. 10 ofert w przetargu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Bliżej budowy obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2024

Offshore: Kolejny krok w kierunku budowy terminala instalacyjnego w Gdańsku

Biznes i przemysł

Strabag z dużym kontraktem drogowym na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Strabag z dużym kontraktem drogowym na Lubelszczyźnie

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Polaniecki: Bruksela zabija lotnictwo!

Biznes i przemysł

Polaniecki: Bruksela zabija lotnictwo!

Mateusz Kieruzal 28 czerwca 2024

S17 Ząbki-Warszawa Wschód. Ostatni fragment ringu warszawskiego dalej wstrzymany

Drogi i autostrady

Trwają przygotowania do obwodnicy Słubic. 10 ofert w przetargu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Bliżej budowy obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2024

Offshore: Kolejny krok w kierunku budowy terminala instalacyjnego w Gdańsku

Biznes i przemysł

Strabag z dużym kontraktem drogowym na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Strabag z dużym kontraktem drogowym na Lubelszczyźnie

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5