Partner serwisu
Drogi i autostrady

Przetarg na S19 Jawornik – Lutcza (jeszcze raz) trafi do KIO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
24-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Przetarg na S19 Jawornik – Lutcza (jeszcze raz) trafi do KIO
fot. Google Maps
To jeszcze nie koniec przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej Jawornik – Lutcza. Jest odwołanie od rozstrzygnięcia, sprawą będzie się więc musiała zająć Krajowa Izba Odwoławcza. To postępowanie do KIO trafi już po raz drugi, choć teraz na innym etapie.

W tym postępowaniu GDDKiA chce wybrać wykonawcę, który wybuduje ok. 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej w trudnym terenie o budowie geologicznej charakterystycznej dla tzw. fliszu karpackiego. Na krótki odcinku do wykonania jest m.in. estakada o długości 780 m, którą trzeba posadowić na filarach o wysokości 36 m, a także tunel. Obiekt pod górą Kamieniec ma mieć blisko 3 km długości.

Budowa może kosztować ponad 1,8 mld zł – na tyle wycenił ją najtańszy wykonawca. Mowa o tureckiej firmie Kolin, której oferta została wskazana jako najkorzystniejsza. To jednak jeszcze nie kończy procedury. – W przetargu wpłynęło jedno odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus. Jak dodała, teraz zamawiający czeka na wyznaczenie terminu rozprawy w KIO.

Przypomnijmy, ten przetarg trwa już ponad półtora roku, a do KIO trafia po raz drugi. Za pierwszym razem wykonawca (tan sam, którego oferta okazała się najkorzystniejsza) odwołał się od czynności składania wyjaśnień do oferty. KIO przyznało rację wykonawcy, ale inwestor złożył skargę na decyzję KIO do sądu. Sąd natomiast stanął po stronie zamawiającego.

Teraz KIO rozpatrzy odwołanie na czynność wyboru najkorzystniejszej oferty.

Oferta złożona przez Kolin była jedyną, która zmieściła się w budżecie zamawiającego. Wykonawca zaproponował 1,849 mld zł, podczas gdy inwestor przygotował 1,898 mld zł. Kolejna propozycja jest warta 1,909 mld zł (konsorcjum Gulermak i Budimex), a trzecia 1,930 mld zł (Stecol Corporation).



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest ZRID dla budowy A2, teraz wybór wykonawcy

Drogi i autostrady

Między A4 a Mielcem. Obwodnica Lisiej Góry ma już pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Marki nie rezygnują z drogowego PPP. Rusza trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie. Te drogi powstały dzięki dotacjom z UE

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Jest ZRID dla budowy A2, teraz wybór wykonawcy

Drogi i autostrady

Między A4 a Mielcem. Obwodnica Lisiej Góry ma już pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Marki nie rezygnują z drogowego PPP. Rusza trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie. Te drogi powstały dzięki dotacjom z UE

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5