Wiadomo kto ma rozbudowywać trzy odcinki drogi krajowej nr 25 w Wielkopolsce. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetargi na rozbudowę drogi krajowej nr 25. Trasa ma być dwujezdniowa.
Mowa o odcinkach drogi krajowej nr 25 Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk oraz Zbiersk – Kokanin. W sumie wartość najkorzystniejszych ofert przekracza 1,2 mld zł.
Najkorzystniejszą ofertę na odcinek Konin – Rychwał (12 km) złożyła firma Porr. Wybrana oferta kosztuje 379,8 mln zł. To druga oferta pod względem ceny. Tańsza była Trakcja (prawie 360 mln zł), ale oferta została odrzucona.
W przypadku odcinka DK-25 Rychwał – Zbiersk (13 km) wybrano propozycję firmy Polaqua. W tym przypadku cena jest podobna i wynosi 379,1 mln zł. To także druga oferta pod względem ceny i podobnie jak w przypadku sąsiedniego odcinka tańszą propozycję złożyła Trakcja (niespełna 350 mln zł), ale oferta została odrzucona.
Odcinek Zbiersk – Kokanin (18 km) zgodnie z rozstrzygnięciem ma budować Strabag. Wybrana oferta opiewa na 484,1 mln zł. To najtańsza spośród złożonych ofert.
W ramach planowanych inwestycji droga krajowa nr 25 ma być dostosowana do parametrów klasy GP o przekroju dwujezdniowym. W większości trasa zostanie poprowadzona po nowym śladzie tworząc jednocześnie obwodnice miejscowości na trasie, m.in. Konina, Rychwału, Zbierska, Kokanina. W sumie rozbudowa drogi planowana jest na trasie liczącej 68 km pomiędzy Koninem i Ostrowem Wielkopolskim. Wcześniej GDDKiA rozstrzygnęła już przetarg i podpisała umowę na realizację odcinka Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski. Wykonawcą jest konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Jeden odcinek czeka jeszcze na ogłoszenie przetargu – to fragment od Kokanina do Biskupic Ołobocznych. To tzw.
obwodnica Kalisza, dla której obecnie trwają konsultacje. Przetarg na co najmniej I etap od między DK-25 i DK-12 o długości około 8 km ma, według zapowiedzi GDDKiA, ruszyć jeszcze w tym roku.