Rynek Infrastruktury
Ocenę prowadzi Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim oraz Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu. Ocena dotyczyła odcinka pierwszego od km 0+000 do km 16+400.
Ponowna ocena oddziaływania na środowisko inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi S2 z Nowej Soli do Legnicy została przeprowadzona w ramach postępowania wszczętego z wniosku GDDKiA, które złożono 25 lipca tego roku. Ma ono na celu wydanie decyzji ZRID dla tej inwestycji.
Planowana droga ekspresowa S3 ma znaczenie międzynarodowe z uwagi na fakt, że stanowi polską część międzynarodowej trasy E65 z Malmö w Szwecji do miejscowości Chaniă na Krecie. Trasa E65 jest główną, obok tras przez porty niemieckie (E22: Treileborg – Sassnitz, E55: Gedser – Rostock), arterią transportu ładunków samochodami ciężarowymi z Europy Południowej do Europy Północnej.
Droga ekspresowa S3 wpisuje się w Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy – CETC-ROUTE65, którego sygnatariuszami są obecnie: Region Skania (Szwecja), województwo zachodniopomorskie, województwo lubuskie, województwo dolnośląskie (Polska), region Bratysława, Region Trnava (Słowacja), region Hradec Kralove (Czechy), powiat Győr-Moson-Sopron, Vas i Zala reprezentujące Zachodni Region Zadunajski (Węgry), Powiat Varaždin (Chorwacja).
Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami. Długość dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S3 wynosi ok. 150 km.