Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe, kierowcy w Kobyłce od dziś korzystają z bezkolizyjnego skrzyżowania nad linią Warszawa – Białystok. Wiadukt drogowy zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawił komunikację w mieście. To jeden z dwunastu obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują za ponad 347 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa – Białystok powstał w pobliżu przystanku Kobyłka – Ossów. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie umożliwia bezpieczny i wygodny przejazd na drugą stronę torów, a kierowcy nie muszą czekać przed zamkniętymi rogatkami. Dzięki temu możliwa jest szybsza komunikacja pomiędzy dzielnicami miasta – podaje PLK w komunikacie prasowym.

Dwupoziomowa przeprawa nad torami ma 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi korzystają z chodnika, a dla rowerzystów przygotowano ścieżkę rowerową. Ruch w mieście usprawniła też przebudowa ul. Jasińskiego i ul. Poniatowskiego oraz budowa dwóch rond. Nowy wiadukt zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w ul. Poniatowskiego i ul. Napoleona. Budżet zrealizowanej inwestycji to 31 mln zł.

– Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A w Kobyłce zwiększa bezpieczeństwo w ruchu pociągów i zapewnia wygodne podróże. Jednocześnie poprawia się także komunikacja drogowa w mieście, co przekłada się na jakość życia mieszkańców. Efektywne wykorzystanie środków z instrumentu CEF Łącząc Europę, buduje pozycję kolei jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Rail Baltica, a pozytywne, wymierne rezultaty inwestycji służą bezpieczeństwu oraz wygodzie mieszkańców i podróżnych. Ten projekt nie tylko zwiększa możliwości w międzynarodowym ruchu kolejowym, ale oznacza także korzyści w wymiarze lokalnym. Na mazowieckim odcinku budujemy łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych, w tym dwa obiekty w Kobyłce – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

To nie koniec inwestycji PLK S.A. zwiększających bezpieczeństwo i sprawność ruchu drogowego oraz kolejowego w Kobyłce – zaawansowane są również prace na budowie tunelu pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowanie powstaje w pobliżu przystanku Kobyłka, gdzie ul. Orszagha zostanie przedłużona i poprowadzona pod linią kolejową. Postępują roboty przy budowie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnika i ścieżki rowerowej. Przebudowane są odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz dojazdy do posesji. Tunel zastąpi obecny przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II, a zakończenie tych prac przewidziano na jesień tego roku.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” to między innymi budowa 12 obiektów na trasie od Zielonki do Małkini. Wiadukty drogowe nad torami zbudowano w Tłuszczu, Mokrej Wsi, Łochowie (dwa obiekty), Toporze i Małkini. W Zielonce powstał tunel pod torami. W Jasienicy Mazowieckiej, Łochowie i Toporze są przejścia pod torami dla pieszych i rowerzystów.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 347,6 mln zł netto. Więcej informacji o inwestycji na rail-baltica.pl.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwają prace na stacji Ełk [zdjęcia]

Miasto

Trwają prace na stacji Ełk [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 05 sierpnia 2023

Będą nowe przejścia pod Rail Baltica. „Utrudnienia będą ograniczone”

Intermodal i logistyka

Polska firma w II etapie przetargu na elektryfikację blisko 900 km Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Trwają prace na stacji Ełk [zdjęcia]

Miasto

Trwają prace na stacji Ełk [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 05 sierpnia 2023

Będą nowe przejścia pod Rail Baltica. „Utrudnienia będą ograniczone”

Intermodal i logistyka

Polska firma w II etapie przetargu na elektryfikację blisko 900 km Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Intermodal i logistyka

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5