Rynek Infrastruktury
Istniejąca droga krajowa nr 6 ma 350 km długości i biegnie od granicy z Niemcami do skrzyżowania z S7 w Pruszczu Gdańskim. Rozpoczyna się autostradą A6 w Kołbaskowie, a na węźle Goleniów zmienia się w drogę jednojezdniową, na której jest mnóstwo fotoradarów. Sprawa to, że podróż ze Szczecina do Gdańska zabiera sześć godzin.
GDDKiA w Szczecinie odpowiada za przebudowę 180-kilometrowego odcinka DK-6 od Goleniowa do Słupska. W zeszłym miesiącu Generalna dyrekcja zleciła opracowanie koncepcji programowej drogi z Goleniowa do Koszalina. Nowa trasa nie będzie biec dokładnie w śladzie DK-6, lecz w rejonie Kołobrzegu.
Jak mówi Mariusz Mierzwa, zastępca dyrektora GDDKiA w Szczecinie, gdy koncepcja programowa będzie gotowa, S6 stanie się najbardziej zaawansowaną inwestycją w regionie. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargów na budowę, którą zaplanowano w formule „projektuj i buduj”.
Wcześniej zlecono już przygotowanie koncepcji obwodnicy Koszalina i Sianowa. W tym przypadku pierwszy powstanie projekt, a następnie zostanie wybrana firma do budowy drogi. Ogłoszono również przetarg na koncepcję odcinka z Sianowa do obwodnicy Słupska.
Cały 180-kilometrowy odcinek S6 z Goleniowa do Słupska pochłonie około 5 mld zł. „Gazeta Wyborcza” pisze, że powstanie koncepcji programowej dla drogi S6 będzie oznaczało, że województwo zachodniopomorskie będzie mogło budować drogę S6 w pierwszej kolejności ze środków UE na lata 2014-2020.