W Rudzie Śląskiej otwarto kolejny, czwarty już odcinek Trasy N-S. Już tylko jeden fragment dzieli od połączenia z autostradą A4.
Otwarty w piątek fragment prowadzi od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej. To czwarty już odcinek tej ważnej dla miasta trasy, która połączy DTŚ z autostradą A4. Zrealizowała go firma Drogopol.
Przypomnijmy, pierwszy fragment został oddany do ruchu w 2013 r. To Od DTS do ul. 1 Maja (DW-925) wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Drugi, udostępniony do ruchu trzy lata później prowadzi od ul. 1 Maja do ul. Bukowej (wraz z połączeniem ul. Bukowej z u. ks. Niedzieli). Trzeci fragment, od ul. Bukowej do ul. Kokota został oddany w 2018 r. W sumie to 3,4 km drogi, a wraz z najnowszym odcinkiem 4,5 km.
Wyświetl większą mapę
Do wykonania został jeszcze tylko odcinek do łącznika z autostradą w ciągu ul. 1 Maja. Miasto ma już przygotowany wniosek o środki unijne dla tego fragmentu i planuje go złożyć w naborze trwającym do końca października.
Nowo otwarty odcinek, oprócz odcinka od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej wraz z dwupoziomowym węzłem, obejmowała przebudowę ul. Bielszowickiej od węzła do ul. 1 Maja, budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu tych dwóch ulic oraz odcinek ul. 1 Maja od ul. Bielszowickiej do ul. Gabora. Wykonano także drogi dojazdowe, chodniki, ścieżki rowerowe, system odwodnienia i oświetlenia.
– Można powiedzieć, że jesteśmy przed ostatnią prostą do realizacji głównego celu budowy trasy N-S, czyli połączenia dwóch kluczowych dróg w regionie przebiegających przez Rudę Śląską – powiedział prezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk cytowany w komunikacie. Przypomniał, że w lipcu miast podpisało umowę z wykonawcą pierwszego odcinka przedłużenia trasy w kierunku północnym, w stronę granicy z Bytomiem.
Północna część trasy będzie miała cztery odcinki. Pierwszy z nich od węzła DTŚ do ul. Magazynowej trafił już do wykonawcy – realizuje firma Drogopol. Do wykonania jest odcinek drogi o długości 600 m, rondo turbinowe przy ul. Magazynowej oraz przebudowa ul. Magazynowej na długości 400 m. Wybudowane mają być chodniki, ścieżka rowerowa oraz oświetlenie. Ten zakres powinien być gotowy do jesieni 2025 r.
Pozostałe odcinki to: od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli.