mg
Oboje członkowie rządu przejechali się po otwieranym odcinku samochodem Dacią Duster. Podczas przejażdżki wykonano test – premier położył na pulpicie pojazdu szklankę z wodą i rozpoczął objazd. Po przejechaniu wspomnianego fragmentu autostrady, okazało się, że jest ona tak dobrze wykonana, iż naczynie pozostało pełne.
Prace na odcinku Timişoara – Arad rozpoczęły się latem 2009 r. Wykonało je konsorcjum firm FCC Construccion oraz Astaldi.
Otwarty właśnie fragment ma 32 km długości i jest częścią IV korytarza paneuropejskiego. Wartość wykonanych robót to 482,8 mln lei, czyli 135,43 mln euro. Wybudowano dwa węzły, kilkadziesiąt wiaduktów, mostów i przepustów oraz obwodnicę Aradu.
Według danych Eurostatu, Rumunia to kraj zajmujący ostatnie miejsce w Unii Europejskiej pod względem kilometrów autostrad przypadających na tysiąc kilometrów kwadratowych. Wartość współczynnika w przypadku tego kraju to 1. Estonia, Finlandia i Polska wykazują współczynnik na poziomie 2, a Bułgaria, Szwecja, Litwa, Irlandia, Słowacja oraz Czechy – 10. Najgęstsza sieć autostrad w UE występuje w Holandii (77), Belgii (58) i Luksemburgu (57).