Firma Drogopol na zlecenie miasta Ruda Śląska wykona kolejny odcinek trasy N-S w Rudzie Śląskiej. To pierwszy fragment idący od Drogowej Trasy Średnicowej w kierunku północnym.
Miasto poinformowało właśnie o podpisaniu umowy z wykonawcą. W ramach kontraktu wartego 60,5 mln zł wykonawca wybuduje fragment trasy pomiędzy DTŚ a ul. Magazynową. W zakres przedsięwzięcia wchodzi odcinek drogi o długości 600 m, rondo turbinowe przy ul. Magazynowej oraz przebudowa ul. Magazynowej na długości 400 m. Wybudowane zostaną chodniki, ścieżka rowerowa oraz oświetlenie.
Na zrealizowanie tych prac wykonawca ma 20 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, co oznacza że finału prac można się spodziewać jesienią 2025 r.
Wyświetl większą mapę
– Prowadzona od kilku lat budowa trasy N-S i docelowe połączenie nią Drogowej Trasy Średnicowej z autostradą A4 to kluczowe przedsięwzięcie drogowe w mieście – podkreśla prezydent Michał Pierończyk cytowany w komunikacie. – Mieszkańcy północnych dzielnic, tj. Rudy, Orzegowa i Goduli codziennie odczuwają skutki wzmożonego ruchu od strony Bytomia w kierunku DTŚ. Przedłużenie trasy na północ pozwoli na rozwiązanie tych problemów, dodatkowo to także szansa na otwarcie kolejnych terenów inwestycyjnych – dodaje przedstawiciel samorządu.
Trasa N-S pomiędzy DTŚ a granicą z Bytomiem będzie się składała z czterech odcinków. Poza tym, na który podpisano właśnie umowę będą to odcinki: od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli.
Obecnie trwa także budowa trasy N-S w kierunku południowym. W realizacji jest odcinek od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej wraz z węzłem. Obejmuje on przebudowę ul. Bielszowickiej od węzła do ul. 1 Maja, rondo na skrzyżowaniu tych dwóch ulic oraz odcinek ul. 1 Maja od ul. Bielszowickiej do ul. Gabora. Finał prac spodziewany jest w listopadzie tego roku.
Wcześniej powstały natomiast 3 odcinki o łącznej długości ok. 3,4 km. Są to odcinki od ul. 1 Maja do DTŚ (w użytkowaniu od 2013 r.), od ul. 1 Maja do ul. Bukowej (oddany w 2016 r.) oraz od ul. Bukowej do ul. Kokota (funkcjonujący od 2018 r.).
Na budowę tych odcinków miasto uzyskało dofinansowanie z UE. Odcinek, na który podpisano umowę uzyskał natomiast 57,4 mln zł dofinansowania z programu Polski Ład.