Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rusza ostatni etap prac na siódemce pod Warszawą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
14-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rusza ostatni etap prac na siódemce pod Warszawą
fot. GDDKiA
Rozpoczyna się ostatni etap prac na trasie nr 7 po południowej stronie Warszawy. Wyremontowany zostanie stary przebieg drogi od Sękocina Starego do Rembertowa. Po wyremontowaniu tej trasy ostatecznie zakończone zostanie przedsięwzięcie związane z budową drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn.

Sama trasa ekspresowa jest już dostępna dla kierowców – od majowego weekendu 2023 r. na zasadzie przejezdności, a od marca tego roku jako pełnoprawna droga ekspresowa.



Wyświetl większą mapę

Teraz wykonawca rozpoczyna remont 17 km starej krajowej siódemki. W pierwszej kolejności wykonane są pomiary nawierzchni każdej z jezdni. Oznacza to, że w miejscu ich wykonywania zajmowany jest naprzemiennie prawy i lewy pas ruchu, jednocześnie obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h.

Odbywa się także konserwacja przydrożnych rowów, co oznacza zajecie prawego pasa ruchu.

Od poniedziałku natomiast zacznie się remont obiektów mostowych. To będzie się wiązało z zajęciem prawego pasa ruchu i ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Wykonawca będzie także frezował nawierzchnię i układał nowe warstwy na obu jezdniach. Dla kierowców będzie dostępny jeden pas ruchu.

Wszystkie prace zakończa się w IV kwartale.

Odcinek Lesznowola – Tarczyn to środkowy, ostatni oddany do ruchu, fragment realizacyjny dotyczący drogi ekspresowej wyprowadzającej ruch z Warszawy w stronę Krakowa. Pozostałe to: Warszawa Lotnisko – Lesznowola (dostępny od sierpnia 2022 r. i Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca (oddany do ruchu w grudniu 2020 r.).

Trasa od Warszawy do węzła Lesznowola ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na dalszym odcinku po dwa pasy dla każdego kierunku z zachowaną rezerwą na dobudowę trzeciego pasa w przyszłości.

Odcinek Lesznowola – Tarczyn Północ był w realizacji od sierpnia 2017 r. Wtedy to GDDKiA zawarła umowę z firmą IDS-Bud, który złożył ofertę o wartości 388,6 mln zł. Umowa z wykonawcą została rozwiązana w październiku 2020 r. GDDKiA informował wówczas o braku postępów na budowie. W kolejnym przetargu, na dokończenie inwestycji, wybrano Intercor. Wartość kontraktu zawartego w czerwcu 2021 r. wynosiła 510,533 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5