Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
01-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rząd wesprze budowę nowego mostu na Odrze
fot. Ministerstwo Infrastruktury
Nowa przeprawa mostowa nad rzeką Odrą w województwie lubuskim ma powstać już za trzy lata. Wczoraj w Zielonej Górze podpisano umowę w sprawie wsparcia inwestycji przez państwo ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, która pokryje 80% kosztów strategicznej dla rozwoju regionu inwestycji.

Województwo lubuskie charakteryzuje najwyższa w Polsce lesistość oraz jednocześnie najniższa gęstość zaludnienia po województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim. Wobec powyższego nie jest szczególnym zaskoczeniem fakt, iż na przecinającej region rzece Odrze znajduje się stosunkowo niewiele mostów. Wydaje się, że jest ich wręcz zbyt mało. Przykładowo kierowcy przemierzający trasę z Zielonej Góry na północ mogą pokonać rzekę tylko na dwóch mostach w rejonie miejscowości Cigacice – w ciągu drogi ekspresowej S3 oraz na “starej trójce”.

W niektórych miejscach funkcjonują wprawdzie przeprawy promowe, jednak trudno uznać takowe za perspektywiczne rozwiązanie, ponieważ pokonanie rzeki w ten sposób bywa niemożliwe, gdy stan wody jest zbyt wysoki bądź zbyt niski. Jednym z tych miejsc jest Pomorsko, w którym kończy się droga wojewódzka nr 281 z Zielonej Góry, która wraz z innymi trasami zarządzanymi przez regionalną administrację drogową zapewnia alternatywne względem dróg zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad połączenie do Krosna Odrzańskiego i Sulechowa.

Już wkrótce przeprawę promową w Pomorsku zapewni długo oczekiwany przez mieszkańców i samorządowców most. Wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego miało miejsce podpisanie umowy dotyczącej wsparcia inwestycji przez rząd. – Most jest niezwykle istotny z punktu widzenia ciągłości dostaw i zabezpieczenia najważniejszych potrzeb – powiedział obecny podczas podpisania umowy minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Umowa zakłada, że rząd pokryje większość kosztów inwestycji, przeznaczając na ten cel aż 236 mln zł. Z kolei samorząd wojewódzki zapłaci 59 mln zł. – To strategiczna inwestycja. Gwarantujemy, że te prawie 300 mln zł będzie służyło regionowi – powiedział członek zarządu województwa Sebastian Ciemnoczołowski.

Nowy most wraz z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej ma zostać oddany do użytku już w 2027 roku we wrześniu. Początek inwestycji przewidziano na drodze wojewódzkiej nr 278 pomiędzy Pomorskiem a Brodami. Sam most będzie miał ponad 425 metrów długości. Koniec nowego fragmentu, liczącego wraz z mostem ok. 5 kilometrów długości, zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 279. W ramach inwestycji powstanie także obiekt mostowy nad Zimnym Potokiem oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z linią kolejową. Wzdłuż całej trasy powstanie ponadto ciąg pieszo-rowerowy. W miejscu skrzyżowań z innymi drogami zbudowane zostaną ronda. Dla zadania uzyskano już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Most w Pomorsku będzie drugim wybudowanym na terenie województwa lubuskiego w okresie III Rzeczypospolitej. Będzie to także największa w zakresie wartości inwestycja zrealizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Dotąd jedyna nowa przeprawa mostowa w regionie powstała w ciągu drogi wojewódzkiej nr 282 w okolicach miejscowości Milsko, łącząc położone po dwóch stronach rzeki gminy Zabór i Bojadła i zapewniając dogodne połączenie Zielonej Góry ze Sławą i Wschową, czy alternatywne połączenie do Wolsztyna. W roku 2027 powinna zakończyć się nie tylko budowa mostu w Pomorsku, ale również mostu w Krośnie Odrzańskim w ramach projektu budowy obwodnicy miasta w przebiegu drogi krajowej nr 29.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak poprowadzić nowa ekspresówkę w centrum Polski?

Drogi i autostrady

Jak poprowadzić nowa ekspresówkę w centrum Polski?

ep. 01 października 2024

Nowelizacja ustawy o danych pasażera. Linie liczą na uniknięcie kar

Biznes i przemysł

Kierowcy wjechali na obwodnicę Łomży w ciągu S61

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Bliżej dokończenia Drogi Współpracy Regionalnej

Drogi i autostrady

Bliżej dokończenia Drogi Współpracy Regionalnej

Mikołaj Kobryński 30 września 2024

GDDKiA ma w realizacji zadania za ponad 61 mld zł

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jak poprowadzić nowa ekspresówkę w centrum Polski?

Drogi i autostrady

Jak poprowadzić nowa ekspresówkę w centrum Polski?

ep. 01 października 2024

Nowelizacja ustawy o danych pasażera. Linie liczą na uniknięcie kar

Biznes i przemysł

Kierowcy wjechali na obwodnicę Łomży w ciągu S61

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Bliżej dokończenia Drogi Współpracy Regionalnej

Drogi i autostrady

Bliżej dokończenia Drogi Współpracy Regionalnej

Mikołaj Kobryński 30 września 2024

GDDKiA ma w realizacji zadania za ponad 61 mld zł

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5