Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

S17 po kontroli NIK: Lublin stracił 50 mln zł unijnej dotacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
01-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Wschodni

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S17 po kontroli NIK: Lublin stracił 50 mln zł unijnej dotacji
fot. GDDKiA
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, w jaki sposób GDDKiA zadbała o środowisko podczas budowy obwodnicy Lublina. Kontrolerzy oceniają, że nieprawidłowości w planowaniu budowy pozbawiły miasto około 50 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej – informuje „Dziennik Wschodni”.

Błędy wytknięto drogowcom w związku ze staraniami o decyzję środowiskową dla budowy łącznika Lublina z węzłem Dąbrowica. Decyzja została wydana przez prezydenta miasta zamiast przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Organ powinien być inny ze względu na to, że dojazd przebiega zarówno w granicach miasta, jak i poza nim.


Wydanie decyzji przez inny podmiot pozbawi Lublin do 49 mln zł dotacji. Według GDDKiA to urzędnicy miejscy wystąpili o decyzję środowiskową, nie uwzględniając stanowiska Generalnej dyrekcji, która wnioskowała o zwrócenie się do RDOŚ. – W końcu postanowiliśmy wyłączyć ten dojazd z unijnego programu, żeby nie ryzykować, że KE zakwestionuje 2,6 mld zł całej dotacji na budowę S17 – mówi „Dziennikowi Wschodniemu” Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.


Według NIK GDDKiA nie ocenili, jaki będzie wpływ wycięcia hektara lasu pod drogę dojazdową do obwodnicy od węzła Witosa do obwodnicy Piask. Stało się to powodem, dla którego sąd administracyjny uchylił decyzję środowiskową dla zjazdu.


Przygotowanie nowej dokumentacji kosztowało dodatkowe 62 tys. zł, a prace nad przygotowaniem inwestycji wydłużyły się o rok. Według NIK budowa się opóźni, a będzie to jedyny dojazd do węzła komunikacyjnego Świdnik. Krzysztof Nalewajko zapewnia, że droga powstanie jeszcze w tym roku.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5