Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

S7 znów osiada. GDDKiA nakazuje kolejną naprawę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
02-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S7 znów osiada. GDDKiA nakazuje kolejną naprawę
fot. GDDKiA
W okolicach Miłomłyna trwa układanie nakładki na lewej jezdni nieodebranej przez GDDKiA drogi S7. Wykonawca wykonał już naprawę na prawej jezdni. Okazało się, że poprawki przeprowadzone wcześniej na koszt wykonawcy są niewystarczające, a monitoring GDDKiA wykazał dalsze osiadanie jezdni.

Wobec występującego ciągle problemu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła wykonanie niezbędnych ekspertyz ustalających przyczyny osiadania. Na około 40-metrowym odcinku, na którym wystąpiło osiadanie jezdni wprowadzono ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę, a wykonawca musi niezwłocznie wykonać kolejne nakładki w miejscach zaobserwowanych zaniżeń.


GDDKiA wykryła usterkę w czerwcu w wyniku systemowej kontroli. Droga w tym miejscu jest w budowie i nie została odebrana przez inwestora. Drogę na własny koszt naprawia wykonawca, którym jest konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner.


Wykonawca zaproponował naprawę prawej jezdni za pomocą trzech materacy z geosyntetyków wypełnionych kruszywem. Na lewej jezdni wykonano wyrównanie przy pomocy dodatkowej warstwy bitumicznej. Prace wykonano do połowy lipca na koszt konsorcjum. Jednak dalszy monitoring odcinka pozwolił na stwierdzenie dalszego osiadania nawierzchni, co może wskazywać na to, że przyjęta metoda naprawy nie będzie uznana przez inwestora za docelową.


GDDKiA zaznacza, że usterka na odcinku 40 m nie powoduje poważnych utrudnień i nie zakłóca płynności ruchu. Jak tylko gotowa będzie ekspertyza i zostaną określone przyczyny osiadania, wykonawca zostanie zobowiązany do opracowania kolejnego programu naprawczego i jego realizacji na swój koszt. GDDKiA będzie żądać wydłużenia gwarancji na odcinek drogi z usterką.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5