Rynek Infrastruktury
Pozostałe firmy, które złożyły oferty to konsorcjum Mosty-Łódź i Jarpol ,konsorcjum Max Bogl, konsorcjum Bilfinger Infrastructure i Pol-Dróg Piła, konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte, konsorcjum Pol-Aqua i Dragados, konsorcjum Berger Bau, Strabag, Intercor, konsorcjum Rubau Polska, Erbud i Construcciones Rubau, Budimex, konsorcjum Eurovia, Mostostal, konsorcjum Colas i Inzinierskie Stavby, M-Silnice oraz Mota-Engil.
Do zadań firmy Skanska będzie należała budowa Zachodniej Obwodnicy Poznania w ciągu drogi S11 na odcinku węzeł Rokietnica – węzeł Swadzim. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy.
Zachodnia obwodnica miasta powstaje w kawałkach. Przed mistrzostwami Euro 2012 udało się otworzyć odcinek od autostrady A2 do węzła Poznań Tarnowo Podgórne. Pod koniec października GDDKiA oddała do użytku odcinek Poznań Północ – Poznań Rokietnica. Brakujący odcinek łączący te dwa fragmenty ma 5,3 km długości.
Już w grudniu Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, mówił portalowi „rynekinfrastruktury.pl”, że przetarg na dokończenie obwodnicy był decyzją oczywistą, na którą miasto długo czekało. – Byliśmy świadomi, że taka decyzja musi zapaść prędzej czy później. Bez tego nie dałoby się zakończyć ważnego projektu finansowanego z unijnym wsparciem – oznajmił w prezydent Grobelny.