Rynek Infrastruktury
Prace remontowe na DW-395 obejmują swoim zakresem siedem odcinków – od skrzyżowania Dw-395 z drogą gminna w kierunku miejscowości Rajków do rejonu przejazdu kolejowego Strzelin. W sumie wyremontowane zostanie 6 km drogi.
– Remont nawierzchni zostanie wykonany metodą recyklingu głębokiego na głębokość 25 cm. Taka technologia polega na wykorzystaniu istniejącej warstwy asfaltu, poddaniu jej recyklingowi samobieżną maszyną frezującą, a następnie dodaniu na miejscu do sfrezowanego destruktu mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej – wyjaśnia Karol Gołębiowski, menadżer projektu Skanska.
Na takiej podbudowie układane są trzy warstwy nawierzchni asfaltowych – profilująca, wiążąca i ścieralna. W sumie na całym remontowanym odcinku drogi zostanie zużyte około 15 tys. ton masy asfaltowej.
Prace ruszą 10 października i od tego dnia zacznie obowiązywać organizacja ruchu zastępczego. Ruch po drodze wojewódzkiej nr 395 będzie odbywał się jednokierunkowo od skrzyżowania z DW-346 w stronę Wrocławia oraz od skrzyżowania z DW-346 w kierunku Strzelina.
Roboty będą prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy obejmie jezdnię zachodnią, a podczas prac ruch będzie się odbywał po stronie wschodniej. Natomiast w drugim etapie nastąpi zamiana – prace zostaną zrealizowane na jezdni wschodniej, a na zachodniej będzie odbywał się ruch.