Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
01-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację
fot. Google MapsDroga wojewódzka nr 945, Pewel Mała
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poszukuje wykonawcy do opracowania koncepcji przyszłej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 945. To trasa prowadząca z Żywca do granicy ze Słowacją. Opracowanie obejmie odcinek o 24 km. Zgłosiło się wiele firm zainteresowanych opracowaniem koncepcji.

Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie dokumentacji projektowej, którą określono jako koncepcję. Firma projektowa będzie musiała także uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przyszłej inwestycji, która będzie polegała na przebudowie i rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 945. Opracowany ma zostać także program funkcjonalno-użytkowy, na podstawie którego możliwe będzie zlecenie robót budowlanych w trybie „projektuj i buduj”. Opracowaniem objęty ma być odcinek od skrzyżowania ulicy Jana Pawła II z ulicą Handlową w miejscowości Żywiec do granicy państwa. To łącznie 24 km trasy, która prowadzi z Polski na Słowację.

Zamawiający nie może narzekać na brak zainteresowania przetargiem. Zgłosiło się dziesięć firm. Najtańszą ofertę złożyło Sweco Polska na kwotę 5,4 mln zł. W budżecie zamawiającego, którego wysokość wyniosła 8,978 mln zł, znalazły się jeszcze firmy Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (6,46 mln zł), Voessing Polska (6,6 mln zł), Multiconsult Polska (8,54 mln zł) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa (8,65 mln zł). Minimalnie budżet przewyższyła Infra – Centrum Doradztwa (8,979 mln zł). Znacząco przewyższyły kwotę zamówienia oferty firm Value Engineering (9,2 mln zł), Gramar (9,7 mln zł) oraz Egis Poland (11,18 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz deklaracji terminu, jaki będzie potrzebowała firma projektowa na złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (40 proc.). Na opracowanie kompletnej koncepcji wyznaczono 24 miesiące.

Zamawiający określa stan nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 945 jako zły lub nawet krytyczny. – Z uwagi na fakt, że spora część sieci dróg lokalnych dowiązanych do DW 945 jest bardzo wąska, firma projektowa będzie musiała przeanalizować układ komunikacyjny pod kątem ograniczenia dostępności tych dróg do drogi wojewódzkiej – czytamy w charakterystyce zadania. Zamawiający wskazuje tutaj m.in. miejscowość Jeleśnia.

Zamawiający wskazuje konieczność przeanalizowania przez firmę projektową także możliwości rozbudowy skrzyżowań drogi wojewódzkiej z ul. Dworcową, z ul. Suską, z ul. Omłotową, z ul. Myśliwską, z ul. Kasztanową a także z ul. Babiogórską i ul. Plebańską w Jeleśni, z ul. Babiogórską w Krzyżowej, z ul. Jana Pawła II w Pewel Małej, z ul. Grunwaldzką, z ul. Habdasówką w Żywcu. W większości przypadków wskazano problem szerokiego wlotu podporządkowanego lub niekorzystnej geometrii skrzyżowania.

Firma projektowa będzie musiała opracować dokładny zakres inwestycji, której celem ma być poprawa warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze wojewódzkiej nr 945. Rozwiązania mają przyczynić się do uspokojenia ruchu i uporządkowania odwodnienia drogi. Wykonawca założenia projektowe poprzedzi pomiarami ruchowymi, badaniami podłoża gruntowego czy inwentaryzacją zieleni. Projekt ma uwzględnić ujednolicenie szerokości jezdni do 7 metrów, przebudowę istniejącej konstrukcji nawierzchni dostosowanej do nacisku na pojedynczą oś 11,5 tony, wzmocnienie podłoża gruntowego, korektę geometrii i przebudowę skrzyżowań, przebudowę chodników i ścieżek rowerowych oraz budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w miejscach, gdzie będzie to zasadne. Projektanci pochylą się także nad przebudową zatok autobusowych z montażem wiat i rozważą ich dobudowę również w innych miejscach.

Projekt zakłada także w przyszłości przebudowę przepustów i mostów. Projektanci rozważą budowę nowego jednoprzęsłowego mostu nad potokiem Młynówka oraz trzyprzęsłowego zabytkowego mostu nad rzeką Koszarowa w Żywcu. W przypadku braku zgody konserwatora na usunięcie zabytkowego obiektu, rozważana będzie możliwość remontu mostu i budowy obok kładki pieszo-rowerowej. Analizowane będą ponadto możliwości dowiązania mostu w miejscowości Świnna, budowę nowego mostu w miejscowości Pewel Mała nad rzeką Koszarowa, budowę dwóch nowych jednoprzęsłowych mostów i remont jednego dwuprzęsłowego mostu w Jeleśni. Planowana jest budowa nowej przeprawy w Krzyżowej, w Korbielowie oraz remont dwóch przepraw w Korbielowie nad potokiem Buczynka i potokiem Glinny.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Małopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Lisiej Góry

Drogi i autostrady

Ulica Załęska w Rzeszowie będzie przebudowana

Miasto

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Śląskie robi przymiarki do rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Małopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Lisiej Góry

Drogi i autostrady

Ulica Załęska w Rzeszowie będzie przebudowana

Miasto

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Śląskie robi przymiarki do rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5